Han dør

Pallar

Elsker forumet
Min kjære lille kampfisk. Han får mat hver dag. Jeg vasker akvariet en gang i uka. Men for ett par vask siden gikk jeg tom for sånn vitamintilsetning for å ha i vannet. Har helt glemt å få tak i ny. Kan det være derfor han dør?
Han ligger bare på bunnen. Ikke interessert i å spise eller røre på seg.

ORIGINAL: hottieplottieflottie

kansje han er trist =?

Han er ensom, så det er godt mulig. Men jeg prøver å snakke litt med han i løpet av dagen da [8D]

Sikkert bare litt vinterdepresjon!

ORIGINAL: Bøddi Hålli

kansje han er trist =?

Han er ensom, så det er godt mulig. Men jeg prøver å snakke litt med han i løpet av dagen da [8D]

du får skaffe han en venn som han kan slåss med :P

kansje han er trist =?

Gjerne en gladlaks![:)]

Min gjør også sånn i perioder.. Eller så ligger den oppå et blad[8|]
Men du skal ikke skifte alt vannet hver uke, du vet det?

Tror forresten ikke det er noe katastrofe med de dråpene.

slutt å vask akvariet...

tok livet av doffen fordi jeg vaska akvariet en gang i uka[8D]

ORIGINAL: smartass

kansje han er trist =?

Mulig det er fordi at jeg er sykt sliten og begynner å bli overtrøtt, men jeg klarer ikke å slutte og le

ORIGINAL: mammanicken

kansje han er trist =?

Mulig det er fordi at jeg er sykt sliten og begynner å bli overtrøtt, men jeg klarer ikke å slutte og le

Neida, det er fordi jeg er dritmorsom![:D]

ORIGINAL: mammanicken

kansje han er trist =?

Neida, det er fordi jeg er dritmorsom![:D]

Sånn var det

Jeg har jobbet i en dyrebuttikk for en tid tilbake siden.
For det første er det bare noe tull de på butikken sier at du må vaske hver uke, for å få deg til å bruker mer penger på vaske artikler og div. min erfaring er at fiskene lever lengst hvis akvariet får stå litt lenger før du vasker, for da får vannet opparbeidet seg mer naturlig iforhold til mineraler og bakterier. da er det bedre å bare vaske glasset litt ofter hvis det ser skittent ut, og heller vaske resten litt sjeldnere.
Men kampfisk kan av og til oppføre seg sånn, vær helt i ro en periode for så å kvikkne til, så han trenger ikke nødvendigvis å dø.
Håper det går bra med fisken din:D

1/3 av vannet skal skiftes vær uke ca du skal ALDRI vaske hele akvariet nettop pga de danner seg ett eget klima og hvis du da vasker det, vasker du på en måte bort klimaet den har dannet seg og da må den begynne på nytt hver gang du vasker :)
Kampfisker ligger på bunnen når de er deprimerte eller bare ikke har det så greit.
Det hjelper SIKKERT når du kune skifter ut litt av vannet men du kan jo alltids prøve å gi den en venn ;)
Jeg har 2 kampfisker (ikke noe å satse på) de KAN fly i tottene på hverandre. Har gått greit med mine men.
Også må du bare huske at du ikke skal ha en slørfisk av noe slag [8D][8D]

Enig med de andre, ikke vask så ofte, og du skal ikke bytte ut alt vannet. Har du pumpe så skal den bare skylles, ikke vask den gullende ren. Fisken trenger bakterier i  vannet sitt[:)] Heller ikke nødvendig å mate hver dag.

Fisker skal klare seg uten tilsatt vitaminer.
Høres ut som aldredom. kan evt være en sopp el som har angrepet han. isåfall må du fryse alt fra akvariumet i over 20 t for å drepe alt som er igjen før du får ny fisk.

Hvis det ikke blir bedre innen kort tid bør du koke opp vann og slippe fisken nedi, det høres fælt ut, mne er en av de mest humane måtene å ta livet av fisken på. Å spyle ned i do gir unødin skrekk/ smerte for deg og fisken.

Håper han blir frisk igjen da[:)]

orresten, kampfisker kan godt være med småfisker (foreksempel guppyer eller kardinaltetraer) de angriper ikke hverandre, men småfiskene kan nappe litt i halen til kampfisken[8D] Hvis du har to kampfisker så kan de ta livet av hverandre[8|]

Back
Topp