Han argumenterer som en tenåring

*Meya*

Elsker forumet

Ringte pappa i sta. Han vil ha PC og internett...

Jeg: Tror du at du trenger det da, pappa? Sikker på at du kommer til å bruke det? 

Pappa: Eh, ja, selvsagt, jeg kan jo tippe, laste ned musikk, høre på musikk på "Jutjube" og fortelle på Facebook hvor flotte barn jeg har!

Jeg: Njoda, det er nå så, men...

Pappa: Du er lite oppdatert du, vet du ikke at de fleste gamlinger har PC nå til dags, og at det er helt vanlig? 

Hvordan argumenterer jeg da? Hehehe... Får heller bare passe meg på nett :P

hehe
Her har svigerfar pc, han bruker den i forbindelse med jeger og fisk, regninger og Finn
Svigermor hatter internett og ofte kommer med ofte med "alt blir sagt på nette" " hvofor må alt på nett" hvorfor prate med hverandre på nett ka vel ta tlf

haha:-) bestefaren min på 82 har pc med internet... sitter å spaner biler på finn.no og bruker nettbank å greier (med litt assistanse fra mamma da)... han har også ipod i bilen :-):-) kjempeflink jo! syns det er bra at den eldre garde holder seg oppdaterte jeg om de ønsker det:-)

Hos mine er Farmor en kløpper både på facebook og internett/data i det hele.
Har mobil og er fullt oppdatert! (snart 70år)Har kansje noe med at hun jobbet i oljenæringen i alle år og har holdt seg oppdatert der.

På andre siden har vi mormor og morfar. som har mobil og kan ringe med den.
Og nå som de har fått en Doro, kan kan også morfar svare når den ringer =)
De har snakket litt om data, men jeg har sakt nei da di fremdeles kan ringe for å spør hvordan de setter på en DVD (som jeg har vist 190ganger)
Her er mormor 68 og morfar 75.
Men de er også fra en annen klasse. Mormor har brevet en sørbø butikk i mange herrens år og morfar har vert håndtverker/maler/muler osv.

Hvorfor i alle dager skulle han ikke ha PC og internett i år 2012? Jeg har forsåvidt ikke bruk for det jeg heller, men jeg har opp til flere pc-er, laptop-er, mobiltelefon med internettilgang og nettbrett allikevel. Jeg har mange eldre "venner" på facebook, noen av de er over 80 år gamle amerikanske damer. :P Jammen er det fart i dem på nettet. 

Han har bare vært så anti før hehe. Altså, foreldrene mine nektet å kjøpe video-spiller da jeg var barn, fordi det var så mye rart man kunne se på de videoene. Ikke har de DVD eller noen ting. Nå er jo mamma død da, så jeg skjønner jo at han føler seg litt ensom, og vil sikkert ha noe mer enn bare TVen. 

Sånn til sammenligning, hadde vi svart-hvitt TV til jeg ble 12-13 år gammel hehe... 

Guttungens oldemor, mannes bestemor, har Ipad.
Må le litt hver gang hun spør de eldste oldebarna; "Skal du låne oldemors Ipad?";)

Forbinder liksom oldemødre med gaamle damer som sitter og strikker i gyngestol jeg, men det er ikke sånn det er nå lenger visst:)

Sikkert kjekt for faren din å få internett. Mye kjekt han også kan ta seg til der:)

Back
Topp