Hammerfest/Alta?

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Noen som er herfra her inne, eller vet om det finnes klinikker hvor man kan få bestillt time til ultralyd?
Ringte til Alta helsesenter idag, men fikk beskjed om at de ikke utførte ul der og at jeg måtte ha henvisning fra lege.. Til hvor? :s
Er det slik at jeg evt må til tromsø før jeg finner nærmeste ultralydklinikk som går utenom henvisning? :O

jordmor henviste meg til OUL i Hammerfest, men tok sin tid å få brev om time. Ringte tilslutt hammerfest sjøl for å høre om dem hadde satt av time til meg, noe dem ikke hadde gjort. Andre UL ble utført i Alta.

Er jo dårlig at din jm ikke har hjulpet deg med det der (med mindre du ikke har vært på kontroll enda da)

Jeg har ikke vært til kontroll enda.. Er kun 8 uker, så tenkte å bestille time nærmere uke 12 :)
Du vet ikke om noen privat klinikker hvor man kan bestille time selv? Tenker utenom henvisning fra lege/jordmor.

Jeg har ikke vært til kontroll enda.. Er kun 8 uker, så tenkte å bestille time nærmere uke 12 :)
Du vet ikke om noen privat klinikker hvor man kan bestille time selv? Tenker utenom henvisning fra lege/jordmor.

Neei, men du kan jo kontakte jm der du bor å be om henvisning. Tror ikke de gjør det så tidlig da, men kan jo prøve.

Dersom det er tidlig ul du skal på så må du til Tromsø, hvis ikke så blir det nok hammerfest

Jeg vet at jordmødrene har et gammelt apparat :-) skal prøve å få dem til å bruke det når jeg skal dit :-P

Da ble jeg å bestille time i tromsø. Så skal dit når jeg er litt over 11 uker på vei :) skal bli godt å få bekreftet/avkreftet om ting står bra til, evt hvor mange foster det er osv ;)
Tror aldri jeg hadde klart å venta til oul :p

Da ble jeg å bestille time i tromsø. Så skal dit når jeg er litt over 11 uker på vei :) skal bli godt å få bekreftet/avkreftet om ting står bra til, evt hvor mange foster det er osv ;)
Tror aldri jeg hadde klart å venta til oul :p
Ser dette er en gammel tråd, men du er vel fortsatt her. :) Du har vel ikke tilfeldigvis funnet ut om det er privat UL i Alta nå? Prøvde å google meg frem til om gynekologi Alta tar ul, men fant ikke ut noe. Har ca 20 mil til både Alta og Tromsø, men jeg skal et par ganger til Alta før jul og tenkte at det ville vært greit om jeg kunne tatt det der så jeg slipper unna Tromsøtur.

Ser dette er en gammel tråd, men du er vel fortsatt her. :) Du har vel ikke tilfeldigvis funnet ut om det er privat UL i Alta nå? Prøvde å google meg frem til om gynekologi Alta tar ul, men fant ikke ut noe. Har ca 20 mil til både Alta og Tromsø, men jeg skal et par ganger til Alta før jul og tenkte at det ville vært greit om jeg kunne tatt det der så jeg slipper unna Tromsøtur.
Jeg fant ikke noe i Alta, har googlet jeg oxo :)

Back
Topp