Halvparten av lekene er farlige

Dette burde egentlig engasjere meg, men det var så jæææævli mye å lese [&:]
Får heller lese det i morra, når jeg er litt mer våken!

leste du kommentarane under?
blir litt provosert av at de e foreldrene sine oppgave å passe på barna sine.
står de på pakken til leika at den egna sei for barne i 3 års alderen så stola nå ej på de at den jer de, samme me leike te onga som e under 1 år, står kansje 6 mnd på.
Vist ikkje vi kan stole på de så kansje dei ikkje skal skrive nåke om aldern på leika so får foreldra bestemme sjøl ka som e trykt eller ka dei vil at ongane skal leike me.

får ikke frem bildene jeg. får bare et rødt kryss

Dette sjokkerer ikke meg.. Kommer sånne artikler hvert år... Det er nok viktig at vi som foreldre ALLTID sjekker lekene som barna våre leker med...

Jeg er litt mer der at jeg syns de aldersgrensene er alt for strenge.
Min snart 3-åring syns de trygge lekene er fullstendig uintressante, og hun har heller ikke vert slik at hun har spist på lekene siden hun var nærmest tannløs. Om en skal kjøpe leker på butikken som IKKE er merket upassende fra 0-3 år, så er det jammen ikke mye utfordringer for henne. Puslespillene er for kjedelige, legoen er for lite utfordrende osv osv. Det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe leker til henne som var "passelig for aldersgruppen", for de blir ikke brukt.

Det ER foreldrene sitt ansvar å passe på. Se bare saken om smokkene som gikk istykker, det er jo ihvertfall regnet på babyer.
En kan ikke sende ungene ut på lekeplassen med hjelm på hodet.

Back
Topp