Halvhøy seng til 3-åring?

Felina

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Augustlykke 2022 ❤️
Nå som lillesøster snart melder sin ankomst tenker jeg 3 åringen etterhvert må få oppgradere seng fra sprinkelseng (uten ene siden) til større seng. Men er så usikker på hva jeg skal velge!

Har et veldig lite soverom, tror det er ca 9 kvm med skråtak som gjør det enda mindre. Lurer på å gå for en halvhøy seng som går akkurat under skråtaket. Da kan man lagre leker og lage telt/kosekrok under senga også.

Noen som har erfaring med halvhøy seng til så små barn? Hvordan er det å komme inn og ut av senga på natta?

Blir den plassen under senga egentlig brukt til lek, eller blir den for liten til egentlig å sitte under?

Hva med kosestund ved leggetid (lesing og sang)... Står du og henger over sengekanten? Klatrer oppi senga med barnet? Sitter under/annen plass? Ser for meg akkurat der kan det bli litt upraktisk. Nå sitter jeg på en stol ved sengekanten, eller på sengekanten.

Juniorseng eller rett på 90x200?
 
Gikk helt fint her, vi har hatt både kjøkkenkrok under pg lesekrok.
 
Vi har det til 3,5 åringen. Har lekeoppbevaring under senga. Så han er ikke der og leker, men henter ut ting derfra og leker utenfor. Vi leser og synger oppi senga med han.
 
Back
Topp