Halvhøy seng - hvor gammel var barnet ditt da det fikk det?

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Har fått tilbud om å kjøpe en billig brukt halvhøy seng og er så i tvil. Hadde tenkt junior skulle få dette (med skrivebord) omtrent når han starter på skolen egentlig (han er 4 nå, så det er 2 år til). Rommet hans er lite, så sånn sett er det supert med juniorseng der...... Men så kan han jo leke under senga om han får halvhøy da....

Hvor gamle var deres da de fikk det. Hvordan synes dere det fungerer med tanke på plassutnyttelse, legging, sjekk når de er syke osv......?

Vår fikk halvhøy med pult under når hu var 4 år. I starten var det veldig stas. Men etter noen mnd syns hu senga var rett og slett drit. Hu hata å måte klatre opp, klatre ned når hu måtte på do om natta. Nei, det var ikke hennes type seng rett og slett. Men når vi bodde der og hadde det rommet var vi nesten nødt å ha den senga så hu fikk plass til alt sitt der inne.

Sjekking av ungen var jo veldig greit da, hu lå jo i høyden min helst så :) Slapp jo å bøye meg noe særlig :P

Men hu fikk ny lav seng når vi flytta til ett hus med større soverom.

Men tenker alle unger er forskjellige, noen liker det, andre ikke.

Eldste fikk rett før han fylte to. Kastet den ut i fjor sommer rett før han fylte 7 år

Ipad'en

To søte født i 06 og 11

Mine får ikea sine svarta loftsenger nå. De er straks 5 og 6,5 år. De har så små soverom, så de trenger den plassen de kan få :)

Back
Topp