Halvfabrikata

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
... lenge leve. Hi hi!
Datteren vår fikk bestemme middag idag, og da ville hun ha gryterett.
Fant en grytepose, og nam så godt det var. Jeg var skikkelig sulten, så da smakte det jo veldig godt med mat. Deilig når matlysten kommer tilbake. Må jo også legge på meg det jeg har gått ned +++

Lagere dere andre mat fra bunnen av hver eneste dag, eller er det flere som tyr til enkle løsninger av og til?

Veldig opp og ned,og går gjerne litt i perioder sammen med energi og inspirasjon....

Nei! Vi har en del halvfabrikata. Er ikke glad i å lage mat og har lite tid til å gjøre det selv om de sier at dersom du kan oppskriftene skal det ikke ta så mye mer tid.

Som oftes fra bunn av.. Men hender vi har toro gryterett,lasagne,mousaka i helgene. Men i ukedagene er middagane fra bunn av

Når jeg som regel jobber til 16.30 eller senere, og har en mann som ikke er glad i å lage mat, blir det ofte halvfabrikat i ukedagene. I helgene prøver jeg å ta det igjen ved å lage maten fra grunnen av, det er jo som regel mye bedre med hjemmelagd. Det var den der tidsklemma, kombinert med dårlig evne til å planlegge middagene framover...

Kommer helt ann på hvor mye tid jeg har ;)
Har jeg fri eller er tidlig hjemme så blir middagen laget fra bunden av :)

Spørs hva vi skal spise og hvor god tid jeg har :) men det går nok mye i ferdig poser. Hihi

Har jeg fri eller er tidlig hjemme, så prøver jeg å prioritere hjemmelaget mat. Men midt i uken har vi ikke tid, jentungen er så sulten når vi kommer hjem fra bhg:)

PoseMat i mitt hjerte :D

Jeg er kjempe gla i å lage mat, ikke nå som jeg er gravid da men ellers, og lager det meste fra bunnen. Det er jo så mye godt å lage!! :-) Men blir ofte veldig enkle løsninger for det, alt i en form inni ovnen feks :-)

Blir litt godt mikset.. Hjemmelaget brunsaus e absolutt best, men blir pose og innimellom. Sånn er bare hverdagen. Har ikke tid til alt ;)

Er så heldig at han lager mesteparten av maten, helt fra bunnen og kjempegodt i tillegg. :rolleyes:
Så jeg får heller leve med at det tar litt tid før middagen er klar. :cool:

Back
Topp