Halvere kakeoppskrifter...

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Intet problem å halvere så lenge du har en liten form til den :)

Er ikke lov til å legge ut slike oppskrifter når jeg er på slanker'n. :P Og så må jeg ha det inn med teskje: disse er helt glutenfrie?

Intet problem å halvere så lenge du har en liten form til den :)
Ja, det trur jeg at jeg har, burde den være akkurat halvparten så stor som den opprinnelige langpanna eller?
Og halveres steketiden også?

Tusen takk for svar :-)

Er ikke lov til å legge ut slike oppskrifter når jeg er på slanker'n. :p Og så må jeg ha det inn med teskje: disse er helt glutenfrie?

Ja, skal være det. Fikk den servert i en butikk og de sa den var glutenfri så regner ikke med de hadde turt det hvis ikke den var det :-p

Men det står at sjokoladeplatene kan inneholde hvete...

Ja, det trur jeg at jeg har, burde den være akkurat halvparten så stor som den opprinnelige langpanna eller?
Og halveres steketiden også?

Tusen takk for svar :)

Spørs på hvor stor pannen er. Nei kke haler steketida. Om røren er litt sørre eller mindre i den mindre panna så må steketiden justeres. Feks om du hadde en stor langpanne men nå halverer den og den går i en 20x25 så er nok røra bittelitt større sammenlignet med den store og må kanskje ha noen minutter lengre. Så følg med på den og stikk en kakenål eler kniv i :) Men vanligvis holder det med 25-35 min på en brownies :)

Ja, skal være det. Fikk den servert i en butikk og de sa den var glutenfri så regner ikke med de hadde turt det hvis ikke den var det :-p

Men det står at sjokoladeplatene kan inneholde hvete...

Det står på det meste for at produsentene skal gardere seg, og fordi de har andre produkt som inneholder det. Min søster har alvorlig nøtteallergi og hun kan spise sjokolade som det står at det kan inneholde spor av nøtter på.

Back
Topp