haltende kattepus

*Aulile*

Glad i forumet
ene pusekatten min halter på ene forlabben. Han har halta siden lørdag, virker ikke som det blir noe bedre for han halter ca like mye nå som han gjorde på lørdag.

Jeg har sjekka at alle klørne er der, han har ikkenoe sår oppover benet heller og han er ikke hoven lenger. Han var litt hoven på lørdag... Litt bedre tror jeg han er, for på lørdag og søndag så skalla han i bordet når han gikk under der siden han hinka på 3 føtter, heller som ungene sa: se pusen hopper...men idag bruker han den vonde foten når han går under bordet men hinker ellers..

Skal jeg se det an litt til eller burde jeg ta han til veterinæren i morgen? Han har hatt sånn før også, men da har det gått fortere over syns jeg å huske...Han er en utepus, skikkelig jaktpus...

ORIGINAL: Nuffelitan

Kan være greit å ta en liten sjekk. Det kan blir dyrt, men hva gjør man ikke for dyra sine? Da slipper den å gå og ha det vondt.

ja det er sant, men virker ikke som han har vondt, bortsett fra at han halter da... de gangene han har vært syk (hatt nyrestein, han tåler ikke butikkfor) så har han oppført seg på en helt annen måte, veldig søkende på en måte, men nå er han helt vanlig hvis man ser bort fra haltingen... får se det an i morra om han får seg en tur til doktor dyregod[:)]

Katter tåler en del mer enn hunder, mest sannsynlig så har han forslått foten sin, men den kan også være brukket.

Jeg hadde en kattunge som forslo foten sin, da haltet den i ca en uke, men da så jeg hver dag at det var fremgang.

Hvis du går til veterinær så vil de mest sannsynlig ta et røntgenbilde og så behandle han ut i fra hva bildet viser.

Hadde det vært min katt, så ville jeg sett det an maks et par dager til, hvis han ikke er bedre da, så ville jeg tatt han med for en sjekk.

Kanskje den har blitt bitt av en annen katt? Katten min har haltet fælt etter bitt fra andre katter, og da måtte den ha antibiotika. Bitt fra samme art gir vist veldig fort betennelse, og det er ikke så lett å se /finne bitemerke. Ta den til dyrlegen du[:)]

Back
Topp