HALSBRANNTABLETTER

FrøkenGravida

Blir kjent med forumet
Hei hei :) 

Nå har det seg slik at jeg er veldig plaget med halsbrann, noe som sikkert resten av gjengen inne her er :/
Men det jeg lurte på om det er for "farlig" å ta for mye halsbranntabletter?
Jeg bruker Link(blå) og jeg bare digger di! Kunne ha knasket di som godteri, men prøver å begrense meg. Det står 1-2 tabletter ved behov, men noen ganger går det 3-4 tab ved behov. Og merkelig nok så ønsker jeg å at halsbrannen skal komme, bare fordi at da kan jeg ta di tablettene. Noen som vet om det er uheldig å ta for mange av dem?

hm.. sannelig om eg veit...
eg drikker gaviskon til dne store gullmedalien, men eg synes det smaker utrolig vondt da..
men eg ville nok ikkje tygn uhemma av det nei.. spør på Apoteket eller JM kanskje?

trukke du skal ta mer enn det som står... er jo en grunn for at det står. Jeg tar gaviscon tyggetabl.

Aner ikke, men jeg er på min tredje Gaviscon flaske nå :P
Må man så må man

Jeg bruker titralack. Men ska væll ikke ta for mye av noe...

Snakket med legen min om link på mandag, det var ein ting eg kunne ta, men det var bedre å prøve med andre først. Her har eg gaviscon flyttende, navolacid, og link. tar ca ein link om natta hver natt. ville ikke tatt mer en 1-2 tab.. da ville eg heller prøvdt noe annet også, går fint å blande disse =)

vj88 skrev:
Snakket med legen min om link på mandag, det var ein ting eg kunne ta, men det var bedre å prøve med andre først. Her har eg gaviscon flyttende, navolacid, og link. tar ca ein link om natta hver natt. ville ikke tatt mer en 1-2 tab.. da ville eg heller prøvdt noe annet også, går fint å blande disse =)

Novaluzid og Link er akkurat det samme. Her i byen er det helt umulig å få tak i Link for tiden, så da ga hun på apoteket meg Novaluzid istedet fordi det har de samme virkestoffene ;-) Gaviscon har litt andre virkestoffer, så de er bedre for gravide å ta i store mengder. Men man skal jo ikke overdrive noe av medikamenter, verken om man er gravid eller ikke :-) Er nok en grunn til at det står 1-2 tabletter ved behov, istedet for 3-4 :-)

Snuffle skrev:

Jeg tygger også den. Der står det at det ikke er påvist noe skade på foster under svangerskap. Man skal ta tabletten igjen ved behov. De er milde. 

Mrs. Potato Head skrev:

Snuffle skrev:

Jeg tygger også den. Der står det at det ikke er påvist noe skade på foster under svangerskap. Man skal ta tabletten igjen ved behov. De er milde. 

Husker ikke hvilken av disse menneskene det var jeg snakka med, men h*n sa at jeg godt kunne ta titra. :) Så er den mild ja! Men er greit for å ta det værste uansett :)

Tar ikke tabeletter, men fikk tips av jordmor om å drikke et glass melk etter hvert måltid. Og selvfølgelig unngå å spise for mye pr måltid, for da kommer det lett oppstøt... Og ligge med høy pute :-) Funker for meg :-)

Jeg vet ikke om du har prøvd flytende gaviscon? Jeg fikk beskjed av legen at jeg måtte bare bytte fra tabletter til den. For den virket mye bedre når man vare sterkt plaga. Så vi får se idag da.

Back
Topp