HALSBRANN!!!!!

*tigerlilje*

Betatt av forumet
Nå har jeg til og med fått halsbrann!!! Fy!! vet dere om man kan ta pepciduo når man er gravid? Jeg tok det i går kveld og i kveld. Det er det eneste som jeg hadde liggende hjemme.

Melk funker ganske bra :) det var min beste venn i 6 mnd med de to andre guttene mine hehe.. :) prøv love hearts noen funker det også på ! Jeg spiste faktisk av og til på disse rosa skumgummi firkantene som en får i smågodt greienet. Vist du skjønner hva jeg mener, spiste par slike det hjalp faktisk utrolig nok. 

Pepcid Duo :

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Klinisk erfaring hos gravide er begrenset, men indikerer ingen skader under graviditet eller på fosteret/det nyfødte barn. Dyrestudier har ikke påvist noen økt insidens av fosterskader. Fordelene må veies mot mulig risiko. Overgang i morsmelk: Famotidin gjenfinnes i morsmelk i konsentrasjoner som kan representere en risiko for barnet, selv ved terapeutiske doser. Magnesiumsalter kan gå over i morsmelk og forårsake diaré hos barn som ammes. Preparatet anbefales ikke under amming.

Du finner mer om den her : http://www.felleskatalogen.no/
Skriv inn Pepcid Duo og trykk på tyggetabletter

ORIGINAL: Anonymius

Pepcid Duo :

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Klinisk erfaring hos gravide er begrenset, men indikerer ingen skader under graviditet eller på fosteret/det nyfødte barn. Dyrestudier har ikke påvist noen økt insidens av fosterskader. Fordelene må veies mot mulig risiko. Overgang i morsmelk: Famotidin gjenfinnes i morsmelk i konsentrasjoner som kan representere en risiko for barnet, selv ved terapeutiske doser. Magnesiumsalter kan gå over i morsmelk og forårsake diaré hos barn som ammes. Preparatet anbefales ikke under amming.

Du finner mer om den her : http://www.felleskatalogen.no/
Skriv inn Pepcid Duo og trykk på tyggetabletter

Tusen takk:D Jeg kunne jo ha sett i felleskatalogen, jeg har jo den i bokmerkene mine på pc`n:D hehe

Skal forresten prøve dissa skumputene:D

ORIGINAL: mammatil2gullgutta

melk funke[8D]

Jeg spiste litt gul ost i går kveld:) Jeg drikker ikke ren melk se:( aldri gjort det:(

Kjekt å vite :D takk

Jeg var veldig plaga med halsbrann forrige svangerskap og prøvde til slutt akupunktur, det var som å skru på en bryter, halsbrannen ble borte og det holdt med en behandling i uka.! Anbefales! Jeg holdt på å bli GAL av å ha den følelsen i halsen hele tida, og spesielt etter at jeg hadde lagt meg, gikk utover nattesøvnen.

Spiste lovehearts sist gang jeg[:D] 

ORIGINAL: ToSmå2010

Spiste lovehearts sist gang jeg[:D] 

jeg også, det hjalp og det er goooooooooooooodt!!! [:D]

Har hørt at melk bare hjelper en en liten stund, for magen må faktisk produsere mer magesyre for å bryte ned enzymene i melken, så det blir en vond sirkel...

Jeg er så "heldig" at jeg har refluks og spiser defor reseptbelagt medisin for å unngå å få magesår, denne gjør også at jeg ikke får noe særlig med halsbrann[:)]
Samarin pleide alltid å hjelpe for meg før jeg begynte på medisin, hadde halsbrann daglig før jeg fikk diagnosen[:'(]

Back
Topp