halsbrann??

jas

Forumet er livet
jeg lurer på om jeg kanskje har begynt å få halsbrann...
Det er jo sure oppstøtt...-men det ligger liksom bare i halsen stort sett hele dagen..
Det blir verst utover ettermiddagen, og ut kvelden..

Men jeg vet liksom ikke om dette er halsbrann, noen som vet??

Og hva hjelper evt ved halsbrann??

Høres ut som halsebrann ja.
Ting som hjelper;
Link
Gaviscon
melk
Ting som virker syrenøytraliserende.

Noen sier at rå poteter, lovehearts og mandler hjelper. Men det tror jeg er litt forskjellig fra person til person og hvor ille du er plaget med det. Ingen av de hadde noe større virkning på meg, annet enn at lovehearts`ene er gode da[;)] 

Er det noe som forverrer det da??
Tror jeg reagerer litt på appelsiner...

Tror jammen jeg skal prøve et glass melk jeg da...- selv om jeg ikke liker melk [:'(]

Jeg reagerer også på appelsiner, særlig på appelsin juice, og en god del andre ting også. Pleier å bli værre av sure ting, og sterk mat. Men det går litt opp og ned, noen ganger føles det ut som jeg reagerer på alt, mens andre dager går det mye bedre. Må pøve deg fram litt å se hva som hjelper og hva som gjør det værre.

Jeg pleier forresten å ta litt sjokolade pulver i melka, er ikke så glad i vanlig melk jeg heller. Men den hjelper like bra.

ja, jeg kjøper stort sett bare sjokolademelk..-eneste jeg drikker av melk....
Får en god unnsyldning for å kjøpe det da, hvis det hjelper [;)]

Takk for svar, men tar gjerne i mot flere tips og råd [:D]

Har nok stått opp mang ei natt og drukket sjokolademelk, ja! D hjelp! Og før min del kan æ bekrefte at love hearts funke!!! D e nok med 3-4 stk, men æ ende jo som regel opp med å spise heile pakka når æ først begynne![:D]

og en ting til.....[8|]
er det ikke litt tidlig å begynne med halsbrann nå??
Trodde det var sånn som kom senere jeg....[8|]

ORIGINAL: Jas

og en ting til.....[8|]
er det ikke litt tidlig å begynne med halsbrann nå??
Trodde det var sånn som kom senere jeg....[8|]

Æ fikk d ganske seint, men alle svangerskap e forskjellig, og d e ikkje unormalt med halsbrann nu. Kjenne ei med termin i juli som e kjempeplaga, så du e ikkje aleina!

Nyco funker på meg. Får kjøpt det på butikken.

Jeg fikk det også veldig tidlig, litt før deg også tror jeg. I førsten så er det lukkemuskelen ned til magen eller noe sånt som blir slappere og magesyra kommer opp der den ikke skal være. Senere så presser babyen oppover også, så for meg har det blitt værre nå enn det var...Men jeg trøster meg med linken og melka mi, og løftene om at det gir seg så fort lille jenta vår har kommet ut[:)][;)]

drikk hel melk. jeg drikker en hel kartong når jeg får halsbrann... gavison hjalp ikke så mye til meg. dessuten smaker det pyton av gavison

Jeg er bare 14 uker men har slitt med halsbrann. Prøv å unngå brus (kullsyre), syrlige frukter (appelsin o.l) og sterk mat.
Sov gjerne med to puter.

Lykke til!

noen bruker også melk!

Du kan ha halsbrann uten å ha sure oppstøt. Prøv noen av dei tablettene som du får på apoteket. Eg er alltid værst etter middag og om kvelden.

Back
Topp