Halsbrann

Vårspiren2024

Flørter med forumet
Maisløyfene 2024
Flere her som sliter med halsbrann/sure oppstøt? Jeg har slitt med det nå de siste ukene og det blir bare verre og verre :hungover: Har forsøkt å kutte ned på matvarer som trigger, men syns det er vanskelig pga er skikkelig matvrak :D Har nylig startet med Gaviscon og det hjelper ei lita stund før jeg må ta en ny tablett. Noen som bruker andre medisiner eller har andre råd?
 
jepp… har slitt en stund med det. Kaffe, skokolade, brus, fett og krydder må jeg holde meg unna.

Gaviscon-tabletter funker hvis jeg i tillegg holder meg unna mat og drikke som gjør det værre :hilarious:

Novaluzid hjalp veldig forrige svangerskap, men nå måtte jeg gå via lege for å få kjøpt det på apotek - derfor har jeg ikke prøvd det denne gangen (orket ikke :laughing002) Men det kan du kanskje prøve? Samt holde deg unna ting som gjør det værre. Har egentlig ikke noen andre tips:confused005
 
Slet masse med det og måtte knaske gaviscon. Var helt grusomt.

Så fikk jeg resept på somac av legen. En tablett hver morgen. Alle plager forsvant samme dag og hatt 0 plager med det siden nå 3 uker. Irriterte meg at jeg ikke sa noe før :joyful:
 
jepp… har slitt en stund med det. Kaffe, skokolade, brus, fett og krydder må jeg holde meg unna.

Gaviscon-tabletter funker hvis jeg i tillegg holder meg unna mat og drikke som gjør det værre :hilarious:

Novaluzid hjalp veldig forrige svangerskap, men nå måtte jeg gå via lege for å få kjøpt det på apotek - derfor har jeg ikke prøvd det denne gangen (orket ikke :laughing002) Men det kan du kanskje prøve? Samt holde deg unna ting som gjør det værre. Har egentlig ikke noen andre tips:confused005
Merker sjokolade, sitrusfrukter og krydret mat er aller verst, men også det jeg craver mest :happy090
 
Slet masse med det og måtte knaske gaviscon. Var helt grusomt.

Så fikk jeg resept på somac av legen. En tablett hver morgen. Alle plager forsvant samme dag og hatt 0 plager med det siden nå 3 uker. Irriterte meg at jeg ikke sa noe før :joyful:
Så deilig! Har time hos lege nå til uka og skal nevne Somac :happy: Takk for tips!
 
Anbefaler resept på Omeprazol. Helt ny verden sammenliknet med det du får reseptfritt på apoteket.
 
jepp… har slitt en stund med det. Kaffe, skokolade, brus, fett og krydder må jeg holde meg unna.

Gaviscon-tabletter funker hvis jeg i tillegg holder meg unna mat og drikke som forverrer halsbrannen :hilarious:

Merker sjokolade, sitrusfrukter og krydret mat er aller verst, men også det jeg craver mest :happy090
Jeg vet.. det er jo så urettferdig som du får det. Sjokoladen miiin:cwm21:laughing002
 
Fikk resept av legen på omeprazol —> lifechanging!!! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke ba om det forrige svangerskap når jeg sleit helt sykt med halsbrann.
 
Sliter også med halsbrann, spesielt om natten :facepalm: har prøvd å drikke bittelitt fløte før jeg legger meg, og det har hjulpet noen ganger, fikk rådet av min mor som sleit veldig med det i hennes svangerskap :happy:
 
Back
Topp