Halsbrann

Emi81

Glad i forumet
Junibarna 2019
Hei flotte gravide!

Samboer sliter med halsbrann, og hater smaken på tyggetablettene hun har prøvd. Noen som har et godt tips å dele med oss? ❤️

Hvilke tyggetabletter har hun prøvd?

Venninnen min fikk noe på resept av legen sin, hun slet enormt med halsbrann under hele svangerskapet og sa at det hjalp, helt nytt liv.. Hun tok én tablett om morgenen og kunne spise og drikke som normalt, og ligge uten å få halsbrann.
Husker selvfølgelig ikke hva det heter, men hun kan kanskje høre med sin lege :happy:
Selv har jeg bare brukt gaviscon og det har vært nok for meg, synes ikke de smaker vondt heller, men det er vel smak og behag..

Jeg brukte Gaviscon mixture sist graviditet! Den flaska var min beste venn :’) Smaker ikke noe godt, men slipper de tablettene som setter seg fast i tennene og smaker grusomt! Ellers ville jeg anbefalt å ta kontakt med fastlege for å evt få noe syrehemmende (somac eller nexium feks). :-) det tenker jeg å gjøre når halsbrannen melder seg i dette svangerskapet!

Venninnen min fikk noe på resept av legen sin, hun slet enormt med halsbrann under hele svangerskapet og sa at det hjalp, helt nytt liv.. Hun tok én tablett om morgenen og kunne spise og drikke som normalt, og ligge uten å få halsbrann.
Husker selvfølgelig ikke hva det heter, men hun kan kanskje høre med sin lege :happy:
Selv har jeg bare brukt gaviscon og det har vært nok for meg, synes ikke de smaker vondt heller, men det er vel smak og behag..
Omeprazol :thumright eller Esomeprazol. Jeg har brukt begge under svangerskap, og det er det eneste som fungerer for meg.

Omperazol funker fjell. Reseptfritt finnes somac (pantoprazol). De er begge såkalte protonpumpehemmere og har nærmest helt lik virkning.

Jeg har tatt en kopp med littegrann vann og knust tyggetablettene med en tskje, også drukket det. Funker for meg hvertfall :)

Sniker fra feb/mars. Her funket lovehearts til å begynne med, etter en stund måtte jeg prøve noe annet.. prøvde samarin, det virker på meg iallefall:)

Back
Topp