Halsbrann?

Ønskeomentil♡

Flørter med forumet
Hatt dette i mine tidligere svangerskap også.
Fikk det brått nå ikveld i uke 23. Klarer ikke engang sove. Dere som har det: hva tar dere mot det?

Følger denne tråden ettersom jeg også har fått dette nå, hatt det i en liten uke, fra uke 23. kjekt om noen har gode tips. foreløpig prøver jeg å dempe det med kosthold, spise mindre og oftere, samt drikke melk. Merker også at lysten på iskaldt vann blir enda større av det, så det går det også mye i, uten at akkurat det hjelper.

Følger denne tråden ettersom jeg også har fått dette nå, hatt det i en liten uke, fra uke 23. kjekt om noen har gode tips. foreløpig prøver jeg å dempe det med kosthold, spise mindre og oftere, samt drikke melk. Merker også at lysten på iskaldt vann blir enda større av det, så det går det også mye i, uten at akkurat det hjelper.

Huff! Det er så plagsomt...
har flyttet meg på sofaen nå. Klarte ikke ligge flatt i senga... husker jeg tok noe flytende fra apoteket sist... så får spørre i morgen om de har noe sånt.

Melk er det eneste som fungerer her - jeg må kaste i meg et glass hver kveld før jeg legger meg.

Jeg har refluks sykdom / slapp lukkemuskel og sliter med dette året rundt. Jeg bruker somac på resept for å holde det sånn høvelig i sjakk, vet det finnes somac uten resept og det kan jo prøves? :happy:

Du kan også prøve f.eks gaviscon og de selger både tyggis og div tyggetabletter som hjelper også på apoteket. Jeg vet ikke om dette er noe som ikke kan brukes som gravid, men det kan du jo spørre apoteket om.

Kan hvertfall anbefale å spise små måltider, ikke spise sjokolade eller mye sukker, hold deg unna alt av brus og appelsinjuice osv, samme med kaffe. Kan anbefale å lese om mat og refluks f.eks, mange råd ang kosthold som sikkert kan hjelpe på.

Sniker

Her går det periodevis i Gaviscon, flytende og tbl.
Lovehearts et visst også et kjerringråd:)

Jeg prøvde meg på det, men taklet ikke smaken :hungover: vet du om det finnes som noe annet enn tyggetabletter eller i en annen smak enn tannkrem?
Det har jeg ikke undersøkt. Men valget mellom tannkremsmak i 2 minutter vs halsbrann er enkelt for min del. Synes ikke det er spesielt gode jeg heller :yuck:

Det har jeg ikke undersøkt. Men valget mellom tannkremsmak i 2 minutter vs halsbrann er enkelt for min del. Synes ikke det er spesielt gode jeg heller :yuck:
I teorien enig! Men av en eller annen grunn så kaster jeg opp hver gang jeg kjenner smaken og prøver å svelge :wideyed:

Back
Topp