Halsbrann

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Hva er ditt beste tips mot halsbrann?
Blir bare mer og mer plaget og det gjør meg GAL :yuck: i tidligere svangerskap har det hjulpet veldig med "lovehearts" men føler ikke det hjelper denne gangen :wacky::(
 
Link tyggis på apoteket er magisk! Tas egentlig etter måltidet for å forebygge, men jeg har heller hatt den liggende og tar en tyggis når jeg merker det kommer og da lindrer den umiddelbart hos meg (litt billigere å ta ved behov enn forebyggende).
 
Brukt gaviscon tabletter her. Finnes også flytende, som skal være lettere å få ned. Kommer nok til å kjøpe flytende når halsbrannen kommer tilbake :p
 
Få resept på Omeprazol! Det er en pille du tar en gang om dagen. Hjalp meg kjempemye i forrige svangerskap! Hatet Gaviscon, og syntes det hjalp bare en liten stund.
 
Link tyggis på apoteket er magisk! Tas egentlig etter måltidet for å forebygge, men jeg har heller hatt den liggende og tar en tyggis når jeg merker det kommer og da lindrer den umiddelbart hos meg (litt billigere å ta ved behov enn forebyggende).

Takk!! Jeg hater gaviscon, men disse var helt supre :woot:
 
Synes gaviscon nesten gjør vondt verre, det er helt grusomme :p
 
Det er så rart jeg har ikke hatt halsbrann hitinntil i svangerskapet. Er det i starten el senere man får det?
 
Det er så rart jeg har ikke hatt halsbrann hitinntil i svangerskapet. Er det i starten el senere man får det?
Jeg hadde bare en gang i blant sist graviditet, men det var ikke før de siste par månedene. Er ikke hundre prosent sikker, men mener at det er mest vanlig etter hvert som livmora kryper høyere opp og klemmer mer på magesekken. Kjenner litt innimellom nå, men det er mest når jeg har spist mye sterk mat og ligger flatt.
 
:nicethread
Det er så rart jeg har ikke hatt halsbrann hitinntil i svangerskapet. Er det i starten el senere man får det?
Sist gang hadde jeg det fra ca uke 9, og gjennom hele svangerskapet. Nå er jeg i uke 17 og har enda ( heldigvis ) ikke hatt halsbrann enda:D Det sies at når man har halsbrann så vokser håret til baby, kan meddele at det ikke stemte her:p
 
Back
Topp