Halsbrann

FruAlve

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julegavene 2019
Halsbrann meldte seg nå i ettermiddag. Trodde først det var sure oppstøt, men det er jo konstant og så kom jeg på at jeg hadde det sist også, men tror ikke det var så tidlig den gangen. Flere med halsbrann? Tips til å lindre?

Jeg har hatt det noen dager, hjalp med lakris og melk :happy: hadde det bare på slutten sist, det er noe herk. Prøvde med gaviscon, det kan jo hjelpe.:angelic: jeg brakk meg av det denne gang, men det var gull sist.:p

Jeg brukte å drikke melk da jeg våkna om nattan med sure oppstøt med forrige ungen (var fra ca 7 mnd drt starta), etter en kort periode holdt det ikke og da brukte jeg link tyggis. Det funka strålende!!! Helt trygt for gravide :)

Kanskje denne artikkelen kan hjelpe?

"Som gravid kan du få en rekke plager du aldri før har hatt. Plutselig kan du få en sviende, brennende følelse bak brystbenet, og resultatet er halsbrann. Her får du vite mer om hvorfor du kan bli plaget av dette, og hva du kan gjøre for å redusere plagene."

Uff ja, halsbrannen er kommet allerede. Riktignok ikke så ille som jeg har pleid å ha på slutten i de forrige svangerskapene. Gaviscon har vært eneste redningen for meg. Ingen "kjerringråd" hjalp her.

Halsbrann meldte seg nå i ettermiddag. Trodde først det var sure oppstøt, men det er jo konstant og så kom jeg på at jeg hadde det sist også, men tror ikke det var så tidlig den gangen. Flere med halsbrann? Tips til å lindre?

Du kan prøve med graviscon og sitte opp og ikke ligge rett ned etter du har spist. Syns det hjalp med å drikke melk da jeg hadde det i tidligere svangerskap.

Her kom også halsbrann og sure oppstøt i slutten av uke uke 11. Forsøkt med flytende gaviscon. Det smaker ikke veldig godt, men lindrer faktisk litt. Kjenner det blir verre når jeg ligger, så syntes det hjelper å ha hodet litt hevet når jeg skal sove:)

Har heldigvis ikke hatt det til nå, og håper jeg slipper :p er 15+5

Sniker, men Gaviscon funker bra her. Ellers unngår jeg brus, banan og en del andre ting.

Har også begynt å kjenne på halsbrann i det siste.. Har slitt litt med det iblant når jeg ikke har vært gravid og :bored: Syns det hjelper med melk. Og melkesjokolade :p

Takk for tipsene alle sammen!

Back
Topp