Halsbrann...

Erilea

Betatt av forumet
Marsipanene 2019
Har begynt å få litt halsbrann på ettermiddag/kveld, noen som har noen lure tips mot det? Har hørt at love hearts skal funke, noen som har erfaringer?:)

Melk hjalp meg litt forrige gang, men flytende gaviscon ble redningen når det ble ille -spesielt på kveld/natt var det redningen. Brukte tyggetabletter på dagtid men syns ikke disse hjalp spesielt lenge...

Love hearts funka utrolig bra på meg sist svangerskap! Saug på lovehearts om nettene[emoji23]

Sniker fra februar ;) Jeg hadde litt halsbrann en periode som gikk fint å regulere med litt mandler eller melkeprodukter. Gikk så over på Gaviscon tyggetabletter og de funket fint, men nå er det kun flytende Gaviscon som fungerer for meg om jeg ikke skal brenne opp på natta :P Har tyggetablettene med i vesken på jobb, men de funker ikke spesielt lenge.

Ser ut som jeg skal skaffe meg litt gaviscon. Og love hearts da, just in case ;)

Trofast venn på nattbordet! :happy:

Vedlegg

• Snapchat-27549261.jpg
    Snapchat-27549261.jpg
    698 KB · Visninger: 17
Prøv å finne ut om det er noen matvarer eller andre ting som trigger det :)
For noen hjelper lovehearts, for andre melk, men melk kan også gjøre det verre.
Gaviscon eller galieve av medikamenter som førstevalg. Husk bare at galieve og gaviscon fungerer som en barriere så hvis man spiser/drikker i løpet av noen timer etter at man har tatt det så vil effekten opphøre ;)

Jeg har også halsbrann, og for meg hjelper det å sitte på gulvet med bena i kryss. Så strekker jeg ryggen og vrir meg til den ene siden og så den andre siden. Og sånn sitter jeg og raper litt, da :D Men det hjelper for meg!

Prøv å finne ut om det er noen matvarer eller andre ting som trigger det :)
For noen hjelper lovehearts, for andre melk, men melk kan også gjøre det verre.
Gaviscon eller galieve av medikamenter som førstevalg. Husk bare at galieve og gaviscon fungerer som en barriere så hvis man spiser/drikker i løpet av noen timer etter at man har tatt det så vil effekten opphøre ;)

Får oftest halsbrann på ettermiddagene, så kan jo være at jeg reagerer på enkelte ting vi har hatt til middag. o_O kommer heldigvis ikke daglig, så skal prøve å notere meg om jeg har spist noe uvanlig de dagene jeg får halsbrann. Foreløpig har love hearts hjulpet litt, i hvert fall på søtsuget ;)

Kan gjerne komme av krydret mat, og om man spiser litt mye :P
Anbefaler også gaviscon, og melk funket bra.
Føler noe voldsomt med deg. Ikke noe artig når den halsbrannen kommer snikende!

Back
Topp