Halsbrann..?

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg har vært heldig å sluppet unna halsbrann hittil i svangerskapet (og livet forsåvidt). I mitt hode er halsbrann typisk sure oppstøt, altså magesyre som kommer opp. Men i dag har jeg opplevd noe annet og jeg har plutselig begynt å lure på om jeg har misforstått og at DETTE er halsbrann. Det er liksom ikke noe væske/oppstøt, men det brenner i halsen, kjennes ut som en gass nesten som legger seg oppover spiserøret. Vanskelig å beskrive. Men det kommer tydelig fra magesekken, kjenner at det er ekstra press på den i dag. Og at det da kommer luft som brenner liksom, klarer ikke forklare det[emoji85]
Er dette en mild form for halsbrann? Noen som har opplevd det samme?

Edit: jeg får innimellom en slags engangshikke/rap og da blir det mye verre, det blir varmt og vondt oppover halsen.

Det er halsbrann ja.

Jeg tar en pille omeprazol hver morgen nå (fått op resept) og da får jeg ingen halsbrann. Men glemmer jeg å ta det blir det ganske ikke utover dagen...

Og selv om det ikke føles som væske er det det, det er det som gir den brennende følelsen ;)

Jeg har vært heldig å sluppet unna halsbrann hittil i svangerskapet (og livet forsåvidt). I mitt hode er halsbrann typisk sure oppstøt, altså magesyre som kommer opp. Men i dag har jeg opplevd noe annet og jeg har plutselig begynt å lure på om jeg har misforstått og at DETTE er halsbrann. Det er liksom ikke noe væske/oppstøt, men det brenner i halsen, kjennes ut som en gass nesten som legger seg oppover spiserøret. Vanskelig å beskrive. Men det kommer tydelig fra magesekken, kjenner at det er ekstra press på den i dag. Og at det da kommer luft som brenner liksom, klarer ikke forklare det[emoji85]
Er dette en mild form for halsbrann? Noen som har opplevd det samme?

Edit: jeg får innimellom en slags engangshikke/rap og da blir det mye verre, det blir varmt og vondt oppover halsen.
Begge deler av det du beskriver er halsbrann, kan være ganske irriterende når det bare ligger og irriterer i halsen også i stede for at det bare kommer opp. Jeg er mest plaget med halsbrann som bare ligger og irritere i halsen, må som regel ta graviscon for at det skal forsvinne. Hvis det bare er litt kan det ofte hjelpe med et glass melk.

Og selv om det ikke føles som væske er det det, det er det som gir den brennende følelsen ;)
Begge deler av det du beskriver er halsbrann, kan være ganske irriterende når det bare ligger og irriterer i halsen også i stede for at det bare kommer opp. Jeg er mest plaget med halsbrann som bare ligger og irritere i halsen, må som regel ta graviscon for at det skal forsvinne. Hvis det bare er litt kan det ofte hjelpe med et glass melk.
Takk for svar! Jeg har alltid trodd halsbrann og sure oppstøt har vært det samme jeg[emoji85] Men ordet halsbrann er veldig beskrivende da, er akkurat sånn det føles! [emoji6] Får håpe det gir seg, ellers får jeg prøve gaviscon e.l.

har ikke hatt det denne gangen, men var litt plaget med det forrige svangerskap. Hadde love hearts i veska - det hjalp å knaske litt på det når det satte i gang :-)

Jeg har vært plaget av det siden tenårene, men er betraktelig mye verre under graviditeten. Har aldri tatt noe for det før (kan ikke fordra kobsistensen på mange av tyggetabelettene), men nå tygges det titralac på det verste. De er ganske ok :)

Jeg har vært plaget av det siden tenårene, men er betraktelig mye verre under graviditeten. Har aldri tatt noe for det før (kan ikke fordra kobsistensen på mange av tyggetabelettene), men nå tygges det titralac på det verste. De er ganske ok :)
Eg har ikkje vore særlig plaga, men hatt eit par dagar der eg måtte kjøpe tyggetablett, og var ikkje forbredt på konsistensen... har berre brukt det ein gang sidan då, håpa eg sleppe fleire ganga ...:dead:

Jeg har heller ikke vært særlig plaget av halsbrann tidligere i svangerskapet, men nå de siste ukene så har det vært en skikkelig plage. Særlig om natten. Det har vært hver natt omtrent, og jeg er blitt helt avhengig av Novaluzid tyggetabletter. Gleder meg sååå veldig til dette er over! :cool:

Ikke bare meg som er plaga altså.. Håper det går over! Ellers får jeg vel teste noen av tablettene dere nevner!

Mandler?? Det hjalp i forrige svangerskapet

Jeg drikker melk.
Drikker det ikke til vanlig, men når jeg er gravid er jeg avhengig av det. Spesiellt på natten. Har tidligere prøvd masse tabeletter og slikt, men er bare melk som fungerer.

Jeg er også innmari plaget av halsbrann.
Etter måneder med plager så kjøpte jeg endelig Gaviscon denne uka. Jeg brekker meg av konsistensen, men det hjelper så det er verdt det. Har foreløpig kun trengt 2 i døgnet.

Er ekstremt plager med halsbrann. Var sterkt plager før jeg ble gravid og der har bare blitt verre jo lenger jeg kommer.

Jeg er også ganske plaget med halsbrann. Her hjelper biola eller annen yoghurt.

Back
Topp