Halsbrann

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Hei. Har en del halsbrann og Gaviscon fungerer greit, men jeg synes den er forferdelig ekkel å tygge. Er det andre alternativer som gravide kan bruke? Ser for eksempel det er en type tyggis som skal hjelpe for halsbrann?
 
Hei. Har en del halsbrann og Gaviscon fungerer greit, men jeg synes den er forferdelig ekkel å tygge. Er det andre alternativer som gravide kan bruke? Ser for eksempel det er en type tyggis som skal hjelpe for halsbrann?

Hei!
Tyggegummien du nevner går jeg ut ifra at er Link, det er nok ikke førstevalget for gravide. Gaviscon er jo den vi ofte anbefaler først, men du kan evt prøve Novaluzid. Det er også tyggetabletter, så det er jo ikke sikkert du synes de er noe bedre enn gavisconen. Evt kan du høre med legen din om du hva du kan bruke. Det finnes mange legemidler mot dette, men under svangerskap anbefaler jeg at du hører med legen din om hvilket du evt skal prøve. Da kan legen, som kjenner til din helse og tar hensyn til svangerskapet, gi deg en anbefaling som passer best mulig til deg.

Hilsen Inger Marie
 
Link fungerer supert spør du meg. Og det er ikke frarådet å bruke i svangerskap. Tygger Link, Gaviscon og Novaluzid om en annen jeg.
 
Back
Topp