Halsbrann

anny87

Flørter med forumet
Septemberhjertene 2018
Dette har sikkert vært oppe før men jeg spør hver fall hvilken uke fikk halsbrann

ved ca 5 uker

Halsbrann var mitt allerførste symptom, fikk det tok en test og den var positiv. Før ikm.
Pleier ikke være plaget med det til vanlig, har det ofte nå og fysj så vondt det er.

I forrige svangerskap fikk jeg det ikke før uke 30. Krysser fingrene for det samme nå, for fy søren så ubehagelig!

Har pleid å få det mens jeg har vært kvalm ganske tidlig, altså før uke 12. Husker de tøyset på sykehuset (innlagt m/hyperemesis) om at det betydde at ungen ville få mye hår. Ingen av mine to har hatt noe særlig hår [emoji23]

Denne gangen hadde jeg halsbrann kun noen få dager rundt uke 8/9 før det gikk over *bank i bordet* så nå håper jeg at det holder seg borte resten av tiden også [emoji4]

Hadde litt halsbrann nå i uke 7-8 men gikk over. I de to forrige svangerskapene var jeg veldig plaget de siste mndene [emoji53] spesielt på natta [emoji57] så blir vell å få det nå også [emoji21]

Halsbrannen kom ikke før uke 33 sist, første hadde jeg ikke halsbrann med. Håper å slippe unna så lenge som mulig denne gangen! [emoji12]

Gikk på medisiner for halsbrann fra før. Men måtte doble dosen i romjula. Nå har jeg fått en ny type man kan ta under svangerskapet. Så sliter ikke med det lengre. Veldig deilig! Omeprazol Pensa 20mg heter den. Om noen sliter såpass at dere vurderer å be legen om noe på resept [emoji4]

I går kveld, 8+4, fikk jeg mitt første tilfelle av halsbrann dette svangerskapet. Det var det som desidert var hovedplagen min sist, og denne gangen dukket det altså opp ca 7-8 uker tidligere.

Jeg husker enda på hvor brått halsbrannen forsvant etter fødselen. Var som om noen knipset.

Halsbrann er mye verre enn det høres ut, men vi må vel bare finne oss i det [emoji85]

Min lukkemuskel virker ikke som den skal (reflux) Så har stått på medisin i 15 år, nå som jeg er gravid må jeg ta en annen medisin og merker godt at den ikke fungerer!
Ser for meg at det kommer til å bli min største plage i sv.skapet.

Min lukkemuskel virker ikke som den skal (reflux) Så har stått på medisin i 15 år, nå som jeg er gravid må jeg ta en annen medisin og merker godt at den ikke fungerer!
Ser for meg at det kommer til å bli min største plage i sv.skapet.

Hva medisin er det du har fått?
Har selv problemer med lukkemuskelen og gått fast på medisiner i en god del år nå. Kjenner jeg sliter ekstremt men har ikke fått noe alternativ :/

Hva medisin er det du har fått?
Har selv problemer med lukkemuskelen og gått fast på medisiner i en god del år nå. Kjenner jeg sliter ekstremt men har ikke fått noe alternativ :/
Huff så har du ikke fått noe! De heter Omeprazol Pensa- men syns ikke de har store virkningen på meg altså... Ta å ring legen på mandag å få resept! Og tygg love harts- det kan også dempe det verste men igjen det hjelper ikke meg. Det er ille å ha der slik når ingenting tar det :wtf:

Huff så har du ikke fått noe! De heter Omeprazol Pensa- men syns ikke de har store virkningen på meg altså... Ta å ring legen på mandag å få resept! Og tygg love harts- det kan også dempe det verste men igjen det hjelper ikke meg. Det er ille å ha der slik når ingenting tar det :wtf:

Er ikke vits å ringe legen da har liggende omeprazol fra før inni medisinskapet å de funker relativt dårlig.
Tygger litt love hearts, men må desverre begrense meg kraftig da jeg er heldig vinner av svangerskapsdiabetes som jeg sliter med å få under kontroll med insulin da hjelper ikke akurat love heartsa på

Nei utrolig sjipt ha det det slikt. Spesielt når det blir så gale at maten kommer i retur. Så kjenner det kommer til å bli godt å få tilbake medisinene etter svangerskapet

Har heldigvis ikke så mye halsbrann nå. Men kommer når jeg legger meg eller spiser dum mat. Uke 11 nå

Er ikke vits å ringe legen da har liggende omeprazol fra før inni medisinskapet å de funker relativt dårlig.
Tygger litt love hearts, men må desverre begrense meg kraftig da jeg er heldig vinner av svangerskapsdiabetes som jeg sliter med å få under kontroll med insulin da hjelper ikke akurat love heartsa på

Nei utrolig sjipt ha det det slikt. Spesielt når det blir så gale at maten kommer i retur. Så kjenner det kommer til å bli godt å få tilbake medisinene etter svangerskapet

Så pass ja... Høres ikke noe greit ut med sv. dia! Håper det går seg til snart. :)

Ja når der ikke er mulig å holde på maten er det galt! Fysj, ser også frem til å kunne bruke de vanlige medisinene igjen :)

Back
Topp