Halsbrann

Alice&Spiren

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Letet etter lignende tråd, kunne ikke finne en, så spør her istede. Er ALDRI plaget av halsbrann til vanlig, men i dag slo det meg kraftig. Det går så vondt. Har prøvd å spise litt mandler, men er allergisk så kan ikke spise mange. Har tatt en samarin men det brenner fremdeles... hva kan jeg gjøre???

Har hørt grapefrukt skal være bra . Melk eller sjokomelk syns jeg hjelper.

Love Hearts er vel et kjerringråd i hvert fall! Melk kan hjelpe. Ellers går vel de fleste råd på hva du bør unngå: kaffe, kullsyreholdig drikke, generelt sure ting, fet mat, og da særlig når det nærmer seg leggetid.

Melk, yoghurt o.l. Synes jeg hjelper litt. Og å ligge på venstresiden når jeg skal sove (på høyre så "heller" megesekker i feil retning om du skjønner).

Ellers kan du prøve titralac fra apoteket, eller høre hva anna godsaker de har der [emoji14]

Huff, halsbrann er grusomt. For meg hjalp noe som heter Gavison fra apoteket. Håper du finner noe som hjelper deg

Halsbrann har jeg etter hvert måltid. Utrolig irriterende og fælt.. Synes det hjelper med melk. Ellers kan du få noe på apoteket.

Åh, halsbrann var jeg plaget med de siste ukene med nummer 1. Jeg har veldig god erfaring med tablettene som heter Titralac. Kjøpes på apoteket, og det lindret med en gang husker jeg! De tablettene reddet mange netter hos meg! [emoji4] [emoji106]

Lovehearts hjelper! Sjokolademelk også, synes jeg. Styr unna sterk mat..

Da skal jeg kjøpe inn lovehearts og tiralac. Den smerten jeg hadde i går var det verste jeg har kjent. Var vanskelig å puste og kjentes ut som hele overkroppen ble revet i filler. (Men skal ikke klage, er en veldig god grunn til smertene)

Hei:) jeg er operert for refluks og har levd med halsbrann i mange år.
Ser mange anbefaler melk, det gir en øyeblikkelig virkning men blir mye verre etterpå. Melk er ikke en base lenger, da de fleste kuer spiser høy fra høyballer.
Melk, sjokolade og kaffe er noe av det som gjør det verre!
Drikk vanlig vann som tørste drikk.
Belgfrukter som sukkererter nøytraliserer. Samme med rå potet og potetvann.
Gaviscon er helt ufarlig og er uten resept, de kan virke opp til 12 timer av gangen. (De har mye av de samme ingrediensene som loveharts, bare høyere dose) Evt kan du be legen om resept på for eks nexium eller lignende.

Love Hearts er vel et kjerringråd i hvert fall! Melk kan hjelpe. Ellers går vel de fleste råd på hva du bør unngå: kaffe, kullsyreholdig drikke, generelt sure ting, fet mat, og da særlig når det nærmer seg leggetid.
Hadde glemt kove hearts. Det tygde jeg på hele tiden sist svagerskap, og det funket kjempebra [emoji4]

Overraskende nok så hjelper sitron[emoji4]
Eplecidereddik skal også hjelpe, men det smaker jo helt forferdelig [emoji32]

Jeg sverger til novaluzid da jeg må ta medisiner, det eneste middelet jeg klarer uten å spy

Back
Topp