Halsbrann

Mami1

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Flere enn meg som har begynt å slite med det? Får det spesielt etter fet eller sterk mat.. sjokolade er versting hva gjør du for å bli kvitt den?

Jeg har fått utrolig mye halsbrann, særlig etter at jeg har lagt meg..
Har lest at mandler hjelper, så det har jeg på nattbordet nå. Føler at det hjelper litt :)

Ellers hjelper det bl.a og spise mindre måltider (oftere), ligge høyere med hodet (ekstra puter), ligge på venstre side dersom du ligger på siden + unngå fet/sterkt krydret mat (sorry) o_O:rolleyes:

Jeg har også halsbrann, verst når jeg legger meg.

Jeg har kjøpt Galieve på apoteket (tyggepastiller med mint smak). Tygger to stk og halsbrannen forsvinner med en gang[emoji1303][emoji4] Sambo hadde halsbrann i går, forsvant på han og med en gang han tok ett par tabletter.

Apoteket har flere tyggetabletter som motvirker halsbrann, og som er "godkjent" for gravide. Spør før du kjøper, for ikke alle typer er innafor ;)

Personlig er jeg nok litt for paranoid, så jeg unngår alt av medisiner nå :oops: Derav kjerringrådene over :D

Jeg slet FRYKTELIG med halsbrann forrige graviditet. Fikk ikke sove på natta! Dette gjaldt 3. Trimester heldigvis og ikke noe særlig før.
Det var IKKE sure oppstøt, det har jeg nå. Halsbrann brenner skikkelig og er smertefullt, så syns synd på dere som har det allerede :(.

Jeg kunne kun drikke melk i 3 trimester av drikke . Fet, salt , syrlig og sterk mat var no go. Her bøtta jeg nedpå med litervis av flytende Gaviscon ( den store flaska). Det ble også rimeligere enn tyggetablettene i lengden.
Jeg ville unngå å få utskrevet sterkere saker som gravide egentlig ikke skal bruke og det klarte jeg heldigvis med et nødskrik....

Selvfølgelig måtte jeg også " liggesitte" om natta.

God bedring til alle dere som sliter.

Sliter med både halsbrann og sure oppstøt [emoji849]
Holder meg unna sterk mat og drikker melk/Biola.

Slet veldig første svangerskap fra ca halvveis til baby ble født. Svangerskap nr to hadde jeg ingenting og har ikke kjent så mye så langt denne gangen. Men det er fortsattlenge igjen.

Jeg spiser en ting... finner ut at det gir meg halsbrann... og legger det til listen over ting jeg ikke har planer om å spise på en god stund igjen... :P

Sånn ellers når halsbrannen først er et faktum er det melk og lovehearts som er redningen... :D

Back
Topp