Halsbrann ?

Firstimemother

Forelsket i forumet
Hvordan kjenner man halsbrann? Usikker om jeg har fått det føles som det er varmt mellom bryste (innvendig) sånn man får når man er kjempe sulten.

Nå begynte jeg å grue meg til jeg kommer litt uti svangerskapet :p men jeg merka det enkelt og greit som at det seriøst brant i hele halsen, var helt grusomt. Spesielt etter litt sterk mat, og spesielt ille når jeg lå. Måtte nesten sitte å sove siste tiden før fødselen.. of knasker love hearts og noen tyggetbl mot det, med bare liten effekt.. men man kan vel rammes mindre enn det, men du vet på en måte med en gang når du kjenner det at det er halsbrann, er som syre kommer trykkende opp fra magen :p om det er forståelig

Kjennes som om det brenner i halsen, ja, men lurer på om jeg ikke hadde den følelsen i brystet noen dager før halsbrannen dukket opp sist. For meg hjalp lovehearts, og det å sove med hodet/overkroppen hevet :)

Halsbrann føles ut som.. Altså. Kjennes ut som om du har hellt syre ned i halsen. Som om halsen brenner/etser. Synes jeg i alle fall :p

Det svir og gjør til tider veldig vondt. Jeg har slitt med halsbrann siden jeg var gravid sist, gruer meg til deg blir værre igjen :(

Ikke alle er like plaget da, noen kan ha hjelp av å spise lovhearts eller drikke melk, hos meg hjelper kun medisiner som jeg får på resept.

Jeg får halsbrann helt fra mellomgulvet, som du beskriver og opp i halsen. Værst når jeg ligger.

Om du ikke vet om du har fått det så har du ikke fått det :p halsbrann er så ubehagelig og vondt at DET kjenner du :(
Sniker fra juni :p
Signerer denne, er du usikker på om du har det så har du det ikke :p når du får det så er du ikke i tvil om at det er halsbrann :p

Som de andre skriver så svir og brenner det opp gjennom halsen. Det er første svangerskapstegnet jeg fikk, så har allerede begynt å tygge gaviscontabletter fra apoteket. Håper du ikke blir veldig plaget av det :)

Halsbrann og sure oppstøt er ganske forskjellig. Får du halsbrann, så kommer du ikke til å lure på om det er det du har, for å si det sånn.

Jeg syns det er smertefullt. Var veldig plaget sist svangerskap. ALT utenom melk ga meg h.brann til og med vann. Stort sett bare i 3. trimester da, men det var jammen lenge nok.

Flytende Gaviscon brukte jeg. Det var det beste jeg kunne finne som gravide fortsatt kan bruke. Og i lengden, det rimeligste alternativet.

Back
Topp