Halsbrann

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Dere som sliter med halsbrann, er det samme følelse som ved sure oppstøt, eller er det flere symptomer?
Våknet i natt av at jeg fikk skikkelig i vondt under mellomgulvet og opp mot halsen igjen hver gang jeg svelget (kunne jo bare glemme å sove godt resten av den natta...). Kommer hver gang jeg svelger, også nå når jeg er våken og har stått opp.
Er samme følelsen som når du svelger noe som er litt for stort, at du kjenner den hele veien ned - bare i motsatt retning. Kommer ikke noe magesyre ellerno.
Sist jeg hadde samme symptomer var under studietiden med mye kaffe, te, juice, appelsiner og Ibux - og da "selvdiagnostiserte" jeg meg selv med sur mage, som løste seg ved syrebindende tabletter (husker ikke hva jeg kjøpte, men var ikke noe som gikk direkte på syreproduksjonen).
Er det halsbrann jeg opplever nå?

Kan godt være halsbrann du opplever, men for min del så brenner det skikkelig (får tårer i øynene). Kommer mest på kvelden og natten. Fet, sterk og karbomat på kvelden er triggere for meg. Sjokolade er det verste :( Det som hjelper for meg bortsett fra piller er å sove på venstre side med stor pute.

Jeg må stadig opp på natta og drikke en slurk Gaviskon. Hjelper veldig !
Jeg har både sure oppstøt og brennende følelse. Noen ganger er det direkte smerte bak brystbenet.

Har samme symptomer som deg, jeg bruker å drikke disse doseposene med reduflux eller hva det heter, har funka til nå hvertfall :)

For min del er "brann" veldig beskrivende for hvordan det føles, det er som en brennende følelse i brystet. Jeg må også være veldig forsiktig med å slippe en rap, det ender garantert i gulp :p

Man må på ingen måte ha sure oppstøt/gulp for at det skal være halsbrann.

Ofte lindres smertene av å sitte oppreist, av å drikke melk/yoghurt, og mange sverger også til Lovehearts (personlig merker jeg ingen effekt av sistnevnte).

Her er det så mye halsbrann at jeg er nummen i munnen. Smaker knapt det jeg spiser lenger... blir bedre for kortere tid om jeg tar gaviscon og drikker et digert glass melk

For min del er "brann" veldig beskrivende for hvordan det føles, det er som en brennende følelse i brystet. Jeg må også være veldig forsiktig med å slippe en rap, det ender garantert i gulp :p

Man må på ingen måte ha sure oppstøt/gulp for at det skal være halsbrann.

Ofte lindres smertene av å sitte oppreist, av å drikke melk/yoghurt, og mange sverger også til Lovehearts (personlig merker jeg ingen effekt av sistnevnte).

Brann, og noen ganger reint etsende. Føles som en klump i halsen som jeg sliter med å svelge ned, og av og til er det nesten vanskelig å puste! Utrolig ubehagelig, kan værr reint vondt. Og av og til om natten våknet jeg av at jeg har hatt oppstøt og hoster og det smaker rett og slett oppkast. Da må jeg spise noe for å få det vekk, og ta en ny dose gaviscon etterpå.

Det jeg har merket er at det avhenger mest av hvilken mat jeg faktisk spiser. Ikke lurt med veldig feit mat rett før leggetid for eksempel, eller appelsinjuice om kvelden :p

Kan godt være halsbrann du opplever, men for min del så brenner det skikkelig (får tårer i øynene). Kommer mest på kvelden og natten. Fet, sterk og karbomat på kvelden er triggere for meg. Sjokolade er det verste :( Det som hjelper for meg bortsett fra piller er å sove på venstre side med stor pute.
Samme her! spiser stortsett ikke fet/krydret mat etter middag(helst ikke til middag heller). av og til går d i knust is i vann(slush) og tørt knekkebrød til kvelds kombinert med et glass samarin og av og til en shot med flytende gaviscon, kaffe, te sjokolade og godis generelt er fy fy for sure oppstøt og appelsin juice...

Samme her! spiser stortsett ikke fet/krydret mat etter middag(helst ikke til middag heller). av og til går d i knust is i vann(slush) og tørt knekkebrød til kvelds kombinert med et glass samarin og av og til en shot med flytende gaviscon, kaffe, te sjokolade og godis generelt er fy fy for sure oppstøt og appelsin juice...

Merker det blir ille av for mye vann også om jeg først har fått halsbrann og det er en stund siden jeg har spist, akkurat som om syra bare blir tynnet ut og kommer opp lettere :p da må man ha et måltid :D

Takk folkens!
Kjøpte meg Gaviscon på apoteket så fort de åpnet i dag. Merker allerede lindring :) Hatt et par sure oppstøt tidligere, men aldri hatt det som i natt. Håper ikke dette er "den nye hverda'n" fram mot fødsel... :P

Back
Topp