Halsbrann

Tar gaviscon og har ar ranitidin på resept men tar det om virkelig gaviscon ikke hjelper og blir for ille.

Huff, er irriterende greier..har såvidt begynt å få det, og gleder meg ikke til utviklingen!!

Prøv å forhindre halsbrann ved å passe på kva du eter, eg tenkte ikkje over halsbrannen og endte opp med betennelse i spiserøret. Ikkje lurt :p
Er mykje forskjellig som ein bør kutte it ved halsbrann :)

Eg ble helt paff når eg så hba jeg skulle spise og ei for å unngå mest mulig halsbrann. Jeg har drukket melk og trodd det skulle hjelpe, men er jo helt omvendt! Prøver nå å få i meg et glass med sitonvann før jeg spiser og legger meg. Synes d virker bra:)

Link tyggegummi har vært redningen min! Har alltid en eske i veska! Fås kjøpt på apoteket:)

Beste kur for meg er å unngå mye typisk melmat..går greit med litt, men kan ikke spise stor porsjon med pasta + brødskive på kvelden. Da ligger jeg våken halve natten med fyr og flammer i halsen. Å drikke vann med sitron fungerer også bra:)

Enn så lenge unngår jeg den verste halsbrannen ved å drikke et glass sjokomelk (er ikke så glad i vanlig melk) sammen med kveldsmaten. Har bestilt Link tyggegummi og håper det skal fungere når det blir verre :)

Eg ble helt paff når eg så hba jeg skulle spise og ei for å unngå mest mulig halsbrann. Jeg har drukket melk og trodd det skulle hjelpe, men er jo helt omvendt! Prøver nå å få i meg et glass med sitonvann før jeg spiser og legger meg. Synes d virker bra:)

Jeg har lest at melk og meieriprodukter skal nøytralisere og at det derfor hjelper. Jeg har hatt en natt fra **** i natt og våknet flere ganger pga halsbrann og sure oppstøt og har nå tatt meg et par glass melk og noen mandler i håp om at det skal hjelpe. Skal innom apoteket og høre hva de anbefaler. Mener det er noen tabletter som heter galieve eller lignende som skal ha grei effekt.

Jeg har lest at melk og meieriprodukter skal nøytralisere og at det derfor hjelper. Jeg har hatt en natt fra **** i natt og våknet flere ganger pga halsbrann og sure oppstøt og har nå tatt meg et par glass melk og noen mandler i håp om at det skal hjelpe. Skal innom apoteket og høre hva de anbefaler. Mener det er noen tabletter som heter galieve eller lignende som skal ha grei effekt.

Det sto følgende i brosjyren jeg fikk av jordmor: ImageUploadedByBV Forum1480662977.494925.jpgImageUploadedByBV Forum1480662989.862147.jpg

Hjelper veldig med skummet kulturmelk for meg, for den er syrlig. Men ser det står helt omvendt råd rundtom. Tror det er fordi noen får halsbrann pga for mye syre og noen får pga for lite syre.

Sniker litt fra juni her, men ville bare si at selv om melk gir en kortvarig lindrende effekt, blir det gjort om til syre i magesekken, som dermed kan gi økt halsbrann. Derfor er det lurt å holde seg unna melk og melkebaserte produkter om en sliter med halsbrann. Sitron derimot blir basisk, og hjelper :)

Back
Topp