Halsbrann

Glad_mamma

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Er det flere som plages med halsbrann? Her er det verst morgen og kveld:( har dere noen tips ??

Har ikke hatt så mye av det, mest på kveldene. Da hjelper det masse å ta et glass melk! :)

Har det nesten hele døgnet. Spesielt når jeg har spist og når jeg er sulten. Magesyren og mageinnhold som tyter opp når jeg skal legge meg er et stort problem.

Gaviscon er redningen for meg, har begynt å ta to tabletter før seng (må pusse tenner etter tablettene, det er viktig!). Ellers tar jeg flytende også, liker den bedre... Har den bare ikke med på ferie :)

Sure ting gjør det verre for meg, citrus og ingefær gjør at det føles enda mer intenst.

For meg er det samarin som funker best. Har prøvd både melk, love hearts og diverse knaskepiller fra apoteket.

Huff ja det har komt for fullt siste veka! Hjalp med love hearts men klarte Ikkje la vere å ete heile pakken.. så spørs om eg må prøve noko anna ellers blir det fort mykje love hearts ;) Samarin er greitt så trur eg skal prøve den!

Hjelpe iallefall å ligge høgt med haue så no har eg tre puter

Sverger til love hearts, blir fort 3-4 pakker om dagen, men heller det en intens halsbrann døgnet rundt!

Reduflux og mandler hjelper meg :) Prøver å ikke ta så mye reduflux, så da blir det noen mandler i løpet av en dag :D

I tillegg til det nevnt over:
Unngå kaffe, te, sterk mat, krydret mat, fet mat/drikke, brus, tyggis, sjokolade, store porsjoner, mat like før leggetid, å ligge flatt eller bøye deg med hodet lengre ned enn magen.

Spis gjerne yoghurt, drikk melk og andre ting som beskrevet over.

Må spise lite og ofte for å unngå det selv. Så er et mareritt når jeg våkner om morgenen, men bare å hive i seg litt mat. Kan ikke gå mer en max 3 timer uten å småspise før det setter igang.

Back
Topp