Halsbrann

guttemamma3

duttamor
Desemberskatter 2016
Er det ikke litt vel tidlig å få halsbrann nå, uke 11+1? Fikk halsbrann mot slutten av forrige svangerskap, men nå går jeg her og smågulper hele dagen. Hjelper ikke akkurat på matlysten :/

Begynte å få de om natten for er par uker siden. Skjønte ikke hva det var i starten. Kiipt!

Hadde det i starten , på kveldene / natta . En av mine første symptomene . Så forsvant halsbrann kom raping og kom kvalmen . Så savner halsbrann heheh

Jeg har hatt det mye siden jeg fikk positiv test, egentlig. Det er fordi når man er gravid gjør hormonene at de glatte musklene blir slappere, så det påvirker nok både lukkemuskelen til magen, og blæra. Har gjerne vært på do flere ganger hver natt også. Så ingen tvil om at det er hormoner alle veier. Har gaviscon på nattbordet. :)

Fikk halsbrann en god uke før positiv test, men viste ikke at dette var et symptom da. Er blitt litt bedre nå, 9+1, men har fremdeles litt. Fortalte Mor om dette å hun sa at det var slik hun var sikker på at hun var gravid. Så veldig vanlig i begynnelsen og på slutten

Samme her. Tror det har mest med de hormonene som får muskler og sånt til å slappe av. Gjør at ett eller annet i spiserøret også slapper av tror jeg. Senere i graviditeten er det visst naturlig nok også at det er liten plass til maten :-)

Hva gjør man når gaviscon ikke hjelper?

Husk at man må ikke spise eller drikke etter å ha tatt gaviscon, for det laget et "lokk" som skal hindre oppstøt.

Man bør unngå mat med høyt fettinnhold, sterk mat, og mat med mye syre (eks appelsinjuice).

Mandler kan hjelpe, har hørt samme om gulrot. Noen sverger til Love Hearts, jeg syns de gjorde det verre. Melk kan lindre litt.

Husk at man må ikke spise eller drikke etter å ha tatt gaviscon, for det laget et "lokk" som skal hindre oppstøt.

Man bør unngå mat med høyt fettinnhold, sterk mat, og mat med mye syre (eks appelsinjuice).

Mandler kan hjelpe, har hørt samme om gulrot. Noen sverger til Love Hearts, jeg syns de gjorde det verre. Melk kan lindre litt.

Fikk ikke i meg noen ting i går kveld fordi gaviscon ikke hjalp. Endte med et glass melk før jeg la meg, men det hjalp ikke stort

Back
Topp