Halsbrann

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har begynt og få halsbrann hver natt. Har hatt halsbrann flere ganger før, da har det hjulpet og drikke et lite glass melk. Dette hjelper dessverre ikke lenger.

Er det noen andre som sliter mye med halsbrann? Hva er det dere bruker mot det? Usikker på hva jeg kan bruke av medikamenter når jeg er gravid. Må jeg til legen for og få utskrevet noe på resept?

Jeg har brukt gaviscon de få gangene jeg slet skikkelig med halsbrann. Funker med en gang! Bare en liten slurk og det gikk over i løpet av et par minutter. :-)

Samarin fra dagligvare butikken har vært redningen her!!

Galieve har jeg brukt

Jeg sliter også på natta. Jeg prøvde galieve først, men det hjalp ingenting! Kjøpte Titralac og det hjelper :) De kan svelges med vann, noe jeg liker. Tar to stk før jeg legger meg, og det pleier å holde. Har kjøpt en ekstra hodepute også, for å ligge litt høyt med hodet.

Link: https://www.apotek1.no/produkter/titralac-350mg-tabletter-100stk-446104p

Her står det bra info om graviditet og halsbrann:
https://www.apotek1.no/graviditet/halsbrann-i-svangerskapet

Står blant annet hva som er trygt å ta :) Titralac er trygt, men det er viktig å ikke overstige 10 stk pr dag.

Last edited:
Reduflux hjelper best på meg :) Du trenger ikke resept fra legen. Det er ikke farlig å ta og du kjøper det på apoteket :) Å så må jeg bygge meg opp med ekstra stor pute under nakken om natta.. ellers kommer magesyra rennende opp i halsen og det er sååå grusomt å våkne til at du gulper.. æsj! Er så lei av halsbrann asså..

Forrige sv.skap brukte jeg flytende Gaviscon, kommer til å prøve meg på det denne gangen også når halsbrannen slår til :)
Ellers så slo jeg til med å drikke litt vaniljesaus innimellom også, funker fjell :p

Har begynt og få halsbrann hver natt. Har hatt halsbrann flere ganger før, da har det hjulpet og drikke et lite glass melk. Dette hjelper dessverre ikke lenger.

Er det noen andre som sliter mye med halsbrann? Hva er det dere bruker mot det? Usikker på hva jeg kan bruke av medikamenter når jeg er gravid. Må jeg til legen for og få utskrevet noe på resept?

Reduflux uten resept :)

Back
Topp