Halsbrann??

Nemi88

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei hei:)
Noen hær som har halsbrann? Hvordan føles dette egentli?
Jeg har aldri hatt dette så er usikker på hvordan dette føles.. men har hatt en del sure oppstøt di siste dagene..

Jeg har aldri hatt dette så er usikker på hvordan dette føles.. men har hatt en del sure oppstøt di siste dagene..
jeg har dette kronisk så vet åssen det føles.svir og brenner fra magen og oppover spiserøret ;) Heldigvis har jeg medisin på resept så jeg slipper unna med halsbrann denne gangen.

jeg har dette kronisk så vet åssen det føles.svir og brenner fra magen og oppover spiserøret ;) Heldigvis har jeg medisin på resept så jeg slipper unna med halsbrann denne gangen.
Hvilken har du? Har brukt nexium, men det er vel ikke anbefalt når man er gravid? Har tidligere plagdes mye med halsbrann, og kjenner det en del i dag..

Har også plager med dette, har brokk mellom spiserør og magesekk. Da jeg ble gravid fikk jeg resept på losec, hadde somac fra før. Legen min anbefaler likevel å ikke bruke det om jeg klarer å la vær. Og plagene blir sannsynligvis større senere i svangerskapet, så jeg prøver å "spare" den.

Tar normalt medisin flere ganger i uka. Har ikke tatt etter jeg mistenkte jeg var gravid, så nesten to uker. Prøver å ikke spise så seint, spise mindre måltider, unngå sur(appelsinjuice, sitrusfrukter, kaffe), og sterk mat, sjokolade unngår jeg også, bygger opp med puter når jeg skal sove, og ikke minst: drikk litt melk eller spis love hearts! De tar unna litt av smertene når det er ille, har alltid en pakke love hearts i veska:) men skal ikke spise for mye av det heller da.

Sure oppstøt og en brennende/sviende følelse mellom øverst i magesekken og opp til øverst i spiserøret er vel klassisk halsbrann. Noen føler også dette som et trykk i området. Blir gjerne verre når man ligger flatt.

Jeg har allerde fått halsbrann! Hadde det sist svangerskap også! Bruker titralac! :) gode på smak!

Jeg har også det, så råd mottas me takk :) Fikk det ikke før mye senere da jeg gikk gravid sist.

Spiste sjokolade med karamell for snart 2 timer siden, kjennes ut som jeg har surt oppstøt liggende i halsen :( skikkelig ubehagelig.. er det dette som kalles halsbrann? Har aldri hatt lignende så er så usikker :/

Back
Topp