Halsbrann

Vikem

Nå er jeg aldri alene <3
Hjelp. Er det noen som har gode tips for halsbrann? Det er så plagsomt og ubehagelig!!!!
 
Lovehearts og/eller gaviscon :) funker her ihvertfall! Men er ikke så hardt plaga.. :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Lovehearts? Åååå det hadde vært en drøm om det funka!! Gjett om jeg skal på butikken etterpå!
Takk!! Tar imot alle tips!!
 
Loveharts ligg på nattbordet hver natt sammen med et glass melk;) funker for meg:) hører noen sier at banan og mandler skal funke også


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mandler, lovehearts, gaviscon eller natron i vann!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg sverger til gaviscon, synes det virker veldig bra:) loveharts virker og litt, men ikke hvis det er skikkelig ille:) men er jo en god unnskyldning for å spise litt:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå har jeg spist en hel pakke lovehearts!! Det har ikke hjulpet, men godt var det!!! Kjøpte en pakke gaviscon også som jeg skal ta noen av rett før jeg legger meg :)
 
Følger med på denne tråden da jeg selv er sterkt plaget av halsbrann. Ca annenhver natt søvnløs de siste to ukene pga det. Gaviscon har så godt som ingen effekt for min del. Når jeg sa det sa legen det ikke var sterkt nok for mitt tilfelle. Fikk Nexium men selv med 40 mg inntak i går ble det en lang natt.. Har lest litt om det i natt og funnet ut at Nexium mer kan være et langtidsvirkende preparat at det tar tid før det funker og derfor bør jeg ta det jevnlig istedenfor bare ved symptomer. Andre med erfaring med dette?

Til Vikem tips jeg har fått:
Spis mandler (har ikke prøvd da jeg er allergisk)
Bygg opp hodeenden på senga med f.eks bøker (kun ekstra pute løfter ikke den nødvendige delen men kun hode og nakke. Dette om plagene er spesielt fremtredende om natta. For min del er problemet at det oppstår etter middagsspising og ikke det at jeg ligger så har ikke prøvd)
- Gaviscon (fungerer ikke på meg, men lest i dag at man bør tygge de i den stillingen man skal være slik at det får ligget som et lokk over syra og ikke bare blandes inn. Det har jeg ikke visst så prøver på nytt i dag med det)
- Finn ut hvilke matvarer som fremprovoserer. Noe er individuelt men generelt unngå ting som lager syre som sitrusfrukter, fet mat, spekemat (det gjør vi jo fra før) kaffe og kullsyre.

Det siste tipset sa legen med et snev av humor: unngå å ting som trykker på magesekken, dvs la vær å bli gravid.. Lykke til. Del gjerne om du finner ut noe som hjelper
 
Banan eller melk har hjulpet meg :)

Legen min sa forresten at skummeltmelk kunne være bra men ikke H-melk (for den er fet). Dette kan være en mulig grunn til at folk har forskjellig erfaring angående melk da man velger forskjellig type melk.
 
De har jo flere forskjellige typer tyggetabletter de selger på apotek som er mot halsbrann :) jeg er avhengig! Og det hjelper mye, hver gang. Har gått noen pakker for å si det sånn... Selv er jeg mest fornøyd med Galieve :)
 
For meg hjelper det aller best med gaviscon, og å spise lite om gangen. Spiser jeg for mye mat sloss babyen mer med magesekken og dytter maten opp. Jeg spiser heller oftere :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Kjøpte link tyggis på apoteket å den hjalp meg veeeeldig! Takler ikke noe av det andre.
 
Jeg bruker link tyggis, og den har funket greit hittil.. :) smaker godt og :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg spiser ikke etter kl 20 og spiser novaluzid, link eller gaviscon ved behov.
 
For meg er det viktig å ikke spise meg for mett for da har jeg det gående i minimum 12 timer etterpå uten at noe hjelper.
 
melk, gaviscon og lovehearts var det som hjalp her sist.
Har også hørt at de hello kitty dropsa skal gjør nytten, noen mener de er bedre en love herats, men jeg har ikke prøvd de enda :D
 
Back
Topp