Halsbrann!!!

MammAnn

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Er so plaga med halsbrann, det er so gale til tider at eg kastar opp. Fleire som sliter med det og har råd til meg? Har brukt gaviscon tabletter, men dei klarer eg ikkje lenger. Bruker og drikke melk, men det er kortvarig. Baaah;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jøss det var da voldsomt XD .. Også så tidlig? Desverre ingen gode tips . Slet med halsbrann mot slutten av første svangerskapet men da hjalp det faktisk ganske godt bare med lovehearts så :-P

Spis rå potet eller gulrot :) funket veldig bra for meg i forrige svangerskap skrell deg en del å ha liggende i vann i kjøleskapet

Link tyggis :)

Takk for tips, var plaga med halsbrann sist gong, men ikkje i nærheten av dette

Sliter masse med det fortsatt :/ (14+6 idag). Gaviscon nøytralisere ikke syren men legger seg som et lag oppå på en måte. Så da er Novaluzid bedre. Det var heller ikke nok for meg, så jeg fikk Ranitidin av legen (150 mg morgen og kveld). Det hemmer produksjon av magesyre. Og i følge overlege på AHus ikke farlig å ta under graviditet. Jeg fikk et nytt liv etterpå! Har gått på det siden uke 8. Da spydde jeg døgnet rundt . Og etter st jeg fikk de en gang om dagen, og etter noen uker ikke mer spying :)

Uff, e heilt grusomt med halsbrann :(
Eg kan heldigvis ikkje få da lenger, men hadde ein del når eg gjekk med jentungen. Brukte Nuvaluzid tyggetabletter.
Ta ein tur t legen om da ikkje blir bedre,så kan han forhåpentligvis skriva ut nåke så virke for deg.
God bedring :)

Lovehearts og ticalak tror jeg det heter hjalp meg forige gang :)

sendt fra Note 3 - sengekos

jeg knaska link som en gal. smakte veldig godt også.. mmm.. nå fikk jeg lyst på link.. men ikke halsbrann :P

Jeg var plaget med halsbrann når jeg var så kvalm, men er gått over nå, selv om kvalmen er der av og til. Følte ikke at det var noe som hjalp :-/

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg spiste titralac som drops sist :) de får du kjøpt på apoteker og du kan ra 20 stk om dagen :) smaker deilig mint og de er utrolig effektive :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Huff, halsbrann er ubehagelige greier. Melk, love hearts og mandler hjalp meg en del. I tillegg prøvde jeg å unngå stramme klær og belter over magen, og unngikk arbeidsstillinger som var fremoverbøyd så mye som mulig. På denne siden er det mange gode råd angående halsbrann http://www.myiglo.com/gravid/helse/symptomer-og-lindringer/halsbrann/ Håper du finner noe som hjelper.
Tusen takk for tips, har komt seg litt når eg begynte med novulazid, men kan ikkje kjøpe en pakke med 20 tabletter til 80-90 kr fleire gongar i mnd. Kjøpte meg flytande gaviscon og link tyggis.

Back
Topp