Halsbrann

mageboeren

Betatt av forumet
Jeg har i det siste vært veldig plaget av halsbrann. Det var jeg også forrige svangerskap og tygget link og gaviscon så mye at jeg ikke takler peppermyntesmaken lenger i dette svangerskapet.
Har søkt litt på nett og prøvd ut både lovehearts og mandler med delvis god effekt, men det funker ikke alltid. Og særlig førstnevnte er jo ikke særlig gunstig å tygge i tide og utide pga sukkerinnholdet.

Trenger derfor noen flere tips om hva som fungerer for deg med samme plager?

Last edited:
Sniker fra mai :) Jeg har også fått stygga på gaviscon etter forje svangerskap, så ille at jeg brekker meg. Var på apoteket å kjøpte Novaluzid. Smaker ingenting i forhold til de andre her, tygger og svelger med en munnfull vann.
Ellers så bruker jeg å prøve med litt melk eller yoghurt først. Og ikke spise sent på kvelden, rett før jeg ska legge meg :)

Jeg også sliter sykt med halsbrann!!! Åh, er så kjedelig! Jeg bruker tyggetabeletten til gaviscon, men syns den er skikkelig ubehagelig:( så trur jeg må prøve noe annent:)

Sniker fra mai :) Jeg har også fått stygga på gaviscon etter forje svangerskap, så ille at jeg brekker meg. Var på apoteket å kjøpte Novaluzid. Smaker ingenting i forhold til de andre her, tygger og svelger med en munnfull vann.
Ellers så bruker jeg å prøve med litt melk eller yoghurt først. Og ikke spise sent på kvelden, rett før jeg ska legge meg :)
Takker så masse for tips om novaluzid. Det smaker jo ikke uten videre godt, men heller ikke mye peppermynte, og funket gjorde den også:-)

Fikk akkutt halsbrann nå selv!
Søkte på nettet og så det var en som anbefalte agurk. Dytta i meg en god bit, og tror faktisk at det funka.....

Får det bare om nettene, drikker flytende Gaviscon før jeg legger meg og sover høyt med hodet.

Unngå kaffe/te/brus. Ellers har jeg ikke andre råd en gavicon+ unngå å spise mye av gangen.

Back
Topp