Halsbrann

Vivv

Elsker forumet
Fysj. Nå er halsbrannen her, hele dagen lang. Før jeg spiser og etter jeg spiser, på dagen og på natta. Klarer ikke huske om det begynte så tidlig med mi forrige, starter på uke 30 nå på fredag.
Noen som har tips/erfaring med å dempe ned dette? :angel1

Sånn uten om råd som ligger ute her på babyverden og i bøker, Spørs det jo hva du har prøvd, men har selv begynt å ta Gaviscon. Ville anbefale å høre med legen om det fins noe som passer ut fra dine symptomer.

Gaviscon fungerte bra for meg sist graviditet, men det smaker jo helt grusomt. Link har kommet med en tyggis siden sist jeg var gravid, synes det fungerer bra, og det smaker mye bedre enn gaviscon :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hatt halsbrann i maaaange uker allerede (er 29+1 nå), og gaviscon tar det. Smaker IKKE godt, men likevel bedre enn plagene! Men må si at den tyggegummien fra link høres ut som noe jeg skal teste ut.

Har prøvd Link, den kan taes oftere enn gaviscon og uten å tenke på når du spiste sist. Jeg syns den er litt svakere, tok ikke vekk halsbrannen etter at jeg uheldigvis spiste rødløk. men fungerte bra på vanlig mat. For meg var Link veldig bra å ta når man i tillegg var kvalm.

Kvalme har jeg sluppet helt unna, heldigvis, så slik sett er det greit. Og tar stort sett bare gavscon om kvelden. En og annen tyggetablett hvis det er for ille på dagen. Men da kan iallfall tyggegummi være et bedre alternativ. :)

Da skal jeg absolutt ta gaviscon og den tygge tabletten. Alt for å komme unna dette. Er så ubehagelig, spesielt når jeg våkner om natten på grunn av det. Godt med tips:-)

Jeg liker også Link. Synes den med peppermyntesmak er best. Tuggisen har jeg ikke prøvd, så takk for tipset. Jeg er fortsatt kvalm så vil ikke prøve meg på gaviscon... Ellers synes jeg melk hjelper ganske godt mot halsbrann. Er nå i uke 27 har hatt halsbrann flere uker allerede. Kan heller ikke huske at det begynte så tidlig sist.

Nexium!! En tablett og den virker i 14 dager!

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Sniker frå februar :) Eg brukar LoveHarts - funkar som regel i 99% :) Ellers prøver eg meg på mandla som også fungerer men ikkje lika bra som LoveHarts :)

Blir innkjøp av mandler og lovehearts også da gitt;-)
Heilt grusomt å gå slik, spesielt når man får oppstøt av halsbranben. Fysja

Blir innkjøp av mandler og lovehearts også da gitt;-)
Heilt grusomt å gå slik, spesielt når man får oppstøt av halsbranben. Fysja

På det "værste" om natta så tar eg ein lovehearts og suttar litt før eg lar den vera i munn. Da pleier eg og sovna. Våknar i det den er ferdig og da må eg ta ein ny. Skjer kanskje tre/fire gongar på natta. Hjelper også litt med ei ekstra pute under hovudet.

Synes Gasvicon tyggetabletter er gode jeg..

Back
Topp