Halsbrann

Kine1987

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Har så sinnsykt halsbrann for tiden... :( Noen som har noen tips?
Har prøvd love hearts. Link funker ikke i det hele tatt... Prøver farris nå da...

melkeprodukter=) fikk noe vidunder brusegreier av min mor forrige gang, skal ringe henne imorgen å høre hva det het. så har helsekost sikkert en del råd og tips, teer og slikt.
men noe tørt og melkeprodukter hjalp meg veldig, for det binder syra.

Du kan prøve Gaviskon brusetablett. Du legger den i munnen og lar den bruse i fra seg, åsså svelger du det slik at det legger seg som et "lokk" øverst i magesekken. Det fungerte iallefall til meg sist gang jeg var gravid;)

Du kan prøve Gaviskon brusetablett. Du legger den i munnen og lar den bruse i fra seg, åsså svelger du det slik at det legger seg som et "lokk" øverst i magesekken. Det fungerte iallefall til meg sist gang jeg var gravid;)
Smaker det vondt?

melkeprodukter=) fikk noe vidunder brusegreier av min mor forrige gang, skal ringe henne imorgen å høre hva det het. så har helsekost sikkert en del råd og tips, teer og slikt.
men noe tørt og melkeprodukter hjalp meg veldig, for det binder syra.
Veldig fint om du finner ut av hva det var du fikk :) Har ikke helsekost helt i nærheten, så hadde vært fint med apotekvarer eller dagligvarer som kan fungere ;)

Jeg hadde sykt mye halsbrann i sist svangerskap,men begynte ikke så tidlig.Prøvde ørten ting men det var kun flytende gaviscon som hjalp,hadde ikke overlevd uten!Prøvde ikke gaviscon i tablettform da så funker sikkert bra det også.

Gaviscon tablettene fungerte bra for meg sist, eneste som hjalp meg.

Veldig fint om du finner ut av hva det var du fikk :) Har ikke helsekost helt i nærheten, så hadde vært fint med apotekvarer eller dagligvarer som kan fungere ;)

det jeg fikk av henne er vist respet greier, heter zantac, brusetabletter.
om ikek kan du bruke sånn nyco eller natron blandet med litt vann =)

Zantac fåes også uten resept (ikke den sterkeste styrken). Men det skal brukes med forsiktighet for gravide da... (felleskatalogen.no) :)

Zantac fåes også uten resept (ikke den sterkeste styrken). Men det skal brukes med forsiktighet for gravide da... (felleskatalogen.no) :)

ja jeg spurte legen først om jeg kunne ta det, og han sa ja, så lenge det var moderat bruk. tok en ved extremt behoc, og brukte andre midler når det var mild halsbrann, var litt periodevis, kom litt ann på hva jeg spiste og drakk også

Takk for svar :) Prøvde natron i vann i går og syns det var skikkelig kvalmt... :( Får se om nyco fungerer, ikke det at det er så godt heller da... Følte meg skikkelig kresen nå :P hehe

Jeg hadde sykt mye halsbrann i sist svangerskap,men begynte ikke så tidlig.Prøvde ørten ting men det var kun flytende gaviscon som hjalp,hadde ikke overlevd uten!Prøvde ikke gaviscon i tablettform da så funker sikkert bra det også.
Jeg har slitt litt med halsbrann før jeg ble gravid også så kan være derfor. Men det har blitt myyye verre nå. Tenkte jeg skulle høre med legen til uka :) Men får vel prøve litt diverse før den tid. Er så ille til tider at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre engang... :(

Ja d er utrolig ubehagelig!forhåpentligvis så finnes det kanskje noe reseptbelagt som kan hjelpe deg ellers kan det bli lange ni mnd,ønsker deg lykke til!

Ja d er utrolig ubehagelig!forhåpentligvis så finnes det kanskje noe reseptbelagt som kan hjelpe deg ellers kan det bli lange ni mnd,ønsker deg lykke til!
Takk for det :) Håper jeg finner noe som hjelper, må jo nesten bare det!

Mandler hjalp her, og novaluzid:) fåes på apoteket:)
Syns de var bedre en gaviscon, for de nøytraliserte alt, lå seg ikke bare som et lokk. Kastet til slutt opp av gavisconen..

Halsbrann er grusomt.. Fant aldri noe som hjalp meg.. ;-( Håper å styre unna det så lenge som mulig.. :-)

Hadde halsbrann sist svangerskap. De brusetabelettene smaker pyton.

Min redning ble samarin(fåes kjøpt på butikk) og halsbrannen ble borte..

Back
Topp