Halsbrann!!

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Herregud. Har slitt en del med halsbrann dette svangerskapet, men de siste dagene har det ikke vært så ille.
Men INATT!!! Herregud! Våknet istad av at jeg nesten ikke fikk puste og følte jeg måtte spy!! Og jeg spyr aldri. Har aldri spydd mitt voksne liv, får ikke omgangssyke en gang. Men dette var nære på. Så nå sitter jeg her og brekker meg. Får nesten ikke puste pga halsbrann! Helt ekstremt!
Skal prøve å få i meg litt melk, så hjelper det kanskje litt.
Sånn, nattens syteinnlegg fra meg ;)

Bloggen min: http://dethvitegamlehuset.wordpress.com

BV-appen ❤

Jeg drikker et stort glass melk hver kveld nå, og det hjelper bra for meg! Har også vært veldig plaget av det, men har sluppet taket litt i det siste. Kommer an på hvordan jeg ligger i sengen også... Også har jeg blitt flinkere til å droppe enkelte ting som jeg vet gir meg halsbrann :)

Flytende Gaviscon fungerer for meg på det værste. smaker ikke godt, men måtte ta meg en slurk i natt da jeg våknet av sure oppstøt... hjelper med en gang! :)

Jeg drikker generelt mye melk for tiden, så skulle tror det hjalp. Men niks. Inatt var det ille. Men hjalp med ett stort glass sjokomelk :)

BV-appen ❤

Elsker sjokomelk! Er det noe jeg har likt ekstra godt denne graviditeten så er det sjokomelk. På meg og mannen forsvinner det nå 1 liter melk ++ om dagen- og han har kun melk på kornblandingen sin om morgenen. Så jeg drikker kanskje litt i overkant mye syntes jeg...

1 teskje med natron blanda i et lite glass med vatn! Smaka ikkje godt, men det har vore redninga mi!

Jeg drikker generelt mye melk for tiden, så skulle tror det hjalp. Men niks. Inatt var det ille. Men hjalp med ett stort glass sjokomelk :)

BV-appen ❤

Har lest at for mye melk faktisk kan ha en negativ virkning også... Usikker på om det stemmer eller ikke, men jeg hadde i alle fall en periode der jeg ikke kunne drikke eller spise noe som helst av meieriprodukter de siste 2 - 3 timene før jeg la meg, for da kunne jeg være sikker på at jeg fikk sure oppstøt i løpet av natten... Det gikk over da, men var veldig plagsomt en periode....

Du har all min sympati! Halsbrann er grusomt ubehagelig. :/

Det er ikke mye godt, nei. Har våknet mange netter av at jeg får syre helt opp i munnen. Tror igrunn det har mest å si hvordan babyen ligger og trykker. Noen ganger får jeg halsbrann av alt, ingenting å si hva jeg spiser, mens andre ganger igjen kan jeg spise akkurat hva jeg vil uten å merke noe. Melk og Gaviscon er det jeg bruker, men til tider hjelper ingenting. Føler også det er best hvis jeg ligger høyt med hodet og på venstre side om natta

I kveld er halsbrannen her- jeg har spist sushi med ingefær... :/ det var veldig godt, men usj så ekkelt nå! Og jeg er tom for Galieve og jeg har allerede drukket to glass melk...
Så nå må jeg bare klare å sovne med det!

Herregud. Har slitt en del med halsbrann dette svangerskapet, men de siste dagene har det ikke vært så ille.
Men INATT!!! Herregud! Våknet istad av at jeg nesten ikke fikk puste og følte jeg måtte spy!! Og jeg spyr aldri. Har aldri spydd mitt voksne liv, får ikke omgangssyke en gang. Men dette var nære på. Så nå sitter jeg her og brekker meg. Får nesten ikke puste pga halsbrann! Helt ekstremt!
Skal prøve å få i meg litt melk, så hjelper det kanskje litt.
Sånn, nattens syteinnlegg fra meg ;)

BV-appen ❤

Oi, for en følelse! Jeg våknet også i natt og trudde jeg ble kvalt av eget "oppkast" ble helt skjelven :(
Sambo våknet at jeg "hogget" etter pusten! Makan, så ille og ekkelt..

Uff, føler med deg :/ har faktisk gått i fryseren og funnet vaniljeis midt på natta for å lindre halsbrannen.. :P

Off det er grusomt med Halsbrann. Novalucid tyggetbl har funket bedre en gaviscon for min del. Eller en titralac innimellom hjelper også. Gjerne før leggetid, da sover jeg bedre:). Ellers er pinup i fryseboksen og sjokomelk i kjøleskapet et Must for min del:):).

Halsbrann er forferdelig! Jeg har et råd som må prøves ut, det er å kutte ut brød og erstatte det med rugsprø knekkebrød , eller grove knekkebrød generelt, gode de hjemmebakte feks nannas knekkebrød:) Dette hjalp meg, ikke hatt halsbrann siden!!! Kunne til og med drikke en kopp kaffi! Det har eg ikke kunnet på flere mndr! Så dette er verdt å prøve...Jeg trodde det var eplene eller teen og kaffien som utløste det , men var faktisk brød! Håper dette funker for andre også, for halsbrann er grusomt! :( Lykke til!

Back
Topp