Halsbrann!!

Leo13

Blir kjent med forumet
Flere som sliter med dette? Kommer i ryk og napp.. utrolig vondt når det står på som værst.. noen råd og tips for å holde det i sjakk? Prøver å følge listen over hva man skal unngå å spise/drikke.....

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg passer på å ikke spise for nært opptil leggetid, og drikker sjokolademelk til kveldsen(liker ikke smaken av melk, derfor sjokolademelk....) Synes dette hjelper på :)
Merker for øvrig at hvis det er en dag jeg ikke har fått til å gå på do så blir det verre!

Gaviscon tyggetabletter! :)

De lærde strides der, men det er faktisk mange som mener at melkeprodukter forverrer halsbrann da base blir syre i magen. Dette stemmer i alle fall for meg - blir fryktelig plaget med halsbrann når jeg setter til livs mye melkeprodukter som ren melk og ost.

Ellers har Gaviscon funket greit her også, samt å drikke mye vann.

Flytende gaviscon oppdaget jeg i forrige svangerskap. Jeg synes den virket mye bedre enn tablettene. Men tror det kan være veldig individuelt, altså, så du må nesten bare prøve deg frem :)

Love hearts er for de med svak halsbrann haha.
I mitt forrige svangerskap hadde jeg svak halsbrann i begynnelsen. I midten av svangerskapet trodde jeg hadde kraftig, måtte over på gaviscon for å kontrollere det litt. Og på slutten var det så ille at jeg ikke fikk sove for magesekken, brystet og halsen holdt på å brenne opp! Da funket gaviscon i ca 20 minutter.

Nå har jeg begynt å få det innimellom. Spesielt hvis jeg spiser brød. Hvis det blir ille tar jeg en gaviscon og når jeg legger meg legger jeg meg halvt over på venstre side. Det hjelper faktisk. Håper virkelig jeg slipper det halsbrannhelvete på slutten denne gangen. Ble sykemeldt til slutt fordi jeg ikke fikk nok søvn

Jeg unngår å spise rett før jeg legger meg, og bruker gaviscon tabletter som jeg tygger før jeg legger meg. :)

:)

Masse goe tips her :D tusen takk!! Da får jeg gå til innkjøp av litt forskjellig i mårn :)
Spiser hver kveld før jeg legger meg, så kanskje jeg må slutte med det...men får i meg for lite mat i løpet av dagen så føler det er et must... ikke lett dette her :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

De lærde strides der, men det er faktisk mange som mener at melkeprodukter forverrer halsbrann da base blir syre i magen. Dette stemmer i alle fall for meg - blir fryktelig plaget med halsbrann når jeg setter til livs mye melkeprodukter som ren melk og ost.

Ellers har Gaviscon funket greit her også, samt å drikke mye vann.
<
Det stemmer at melkeprodukter blir som syre i magen! Så å drikke melk tror jeg ikke jeg vil anbefale.
Jeg har hørt at peppermynte (i alle slags former) fungerer utrolig bra mot halsbrann, og har god erfaring med det selv :) har alltid peppermynte tyggis eller pastiller i veska :)

Drikker du fun light?
Etter jeg slutta med det, så forsvant halsbrannen på dagen!!

Link tyggisen er fantastisk. Har god smak og virker momentant.... Har sluttet å kjøpe tyggetabletter etter jeg en natt sovnet med en i munnen. Da jeg våknet hadde den nesten grodd fast i ganen, var jo umulig å få den bort.... Da er det bedre med tyggis som i værstefall fester seg i håret ;) hihi

Link tyggisen er fantastisk. Har god smak og virker momentant.... Har sluttet å kjøpe tyggetabletter etter jeg en natt sovnet med en i munnen. Da jeg våknet hadde den nesten grodd fast i ganen, var jo umulig å få den bort.... Da er det bedre med tyggis som i værstefall fester seg i håret ;) hihi

Hehe, tyggis i håret er det verste! ;) ;)

Som mange andre her sier: Gaviscon. :)

Ellers er det lurt å vente litt med å legge seg når man har spist kveldsmat.

Vær forsiktig med fet, sterk eller røkt mat.

Jeg levde på lovehearts sist svangerskap ;-) Det funka veldig bra :-)

Jeg er veeldig plaget med halsbrann, Gaviscon funker for meg, men jeg har litt problemer med smaken...Min jordmor anbefalte mandler, og det synes jeg fungerer, det smaker jo godt også :)

Back
Topp