Halsbrann

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Jeg har noe enormt halsbrann, det plager meg skikkelig. Har prøvd forskjellige tyggetabletter men nå brekker jeg meg av dem å har prøvd samarin som man har i vann. Men ingen ting virker.

noen tips?

Her bruker jeg link tyggis (fra apoteket) og sjokomelk... hjelper greit..

Har det ikke skal selv, men ei venninne av meg sleit fælt med det. Ho spiste love hearts og drakk melk;)

Hadde mye halsbrann forrige sv.skap, det eneste som hjalp for meg var Gaviscon, fås kjøpt på apoteket. Jeg hadde en liten flaske sånn med meg over alt =)

Takk skal prøve både tyggis og gaviscon :)

Flytende Gaviscon hjelper, ja. Hadde ei svær flaske ved siden av senga den siste mnd ;) Følte meg som en alkis som gikk og smånippa hele døgnet :p

Jeg er kjempeplaget! å lege og JM sa at det var trygt å ta Ranitidin tabletter..Du får kjøp de på apoteket reseptfritt ;)
De gav meg en ny hverdag da dette var en enorm plage for meg..
Det står at du kan ta 2 tbl i døgne men jeg tar kun ved skikkelig skrekkelig halsbrann ;) så det blir gjærne 1 tbl i døgnet.

Link tok eg sist svangerskap, gaviscon hjalp ikke noe særlig for min del (er jo bare et lokk som legger seg over mageinnholdet, så vipper du på deg forsvinner lokket). Melk? Unngå sukker?

Jeg har også hørt om at love hearts skal hjelpe.

Love husets kan hjelpe.. Det kommer nok Ann på hvor plaget man er.. Jeg får tabletter på resept som skal tas hver dag + gaviscon på de aller verste dagene :)
Men da skal det sies at jeg var mye plaget med halsbrann før også pga magesykdom!

Jeg er kjempeplaget! å lege og JM sa at det var trygt å ta Ranitidin tabletter..Du får kjøp de på apoteket reseptfritt ;)
De gav meg en ny hverdag da dette var en enorm plage for meg..
Det står at du kan ta 2 tbl i døgne men jeg tar kun ved skikkelig skrekkelig halsbrann ;) så det blir gjærne 1 tbl i døgnet.
He he leste Ritalin....

Flytende Gaviscon hjelper, ja. Hadde ei svær flaske ved siden av senga den siste mnd ;) Følte meg som en alkis som gikk og smånippa hele døgnet :p

haha, kjenner meg veldig igjen der ja ;)

Prøvde både love hearts å melk, men ingenting hjalp i lengden, det bare gikk bort der å da, men kom etter noen minutter igjen. Så gaviscon var det eneste som hjalp for meg, men det kan være forskjell fra person til person =)

Back
Topp