HALSBRANN!

*IdaMor*

Elsker forumet
Noen som har gode tips og dele med meg?

Får ikke sove om natta, har slik halsbrann! Jeg har prøvd og bygge opp under hode når jeg sover, så nå sover jeg med en dune og 3 puter under hode!

Sniker litt jeg...

Flytende Gaviscon er gull verdt. Bruker det nå, og brukte det i forrige sv.skap også. Helt uunnværlig for meg nå ;)

Love hearts hjelper også mange, men kanskje ikke så greit å sutte på de etter msn har pusset tenner :p

BVforum via Samsung

Har hørt dette smaker jævlig stemmer det eller? :P eller kan hende smaken veier opp for den forferdelige halsbrannen :(

Smaker helt forferdelig!!! Jeg holder meg for nesen å drikker masse vann rett etterpå;) å jeg må ta to barneskjeer for å bli kvitt den i tillegg hehe! men veier absolutt opp for halsbrannen .. heller litt jævlig smak enn halsbrann å null søvn hele natten !

Melk funker bra for meg. Så tynn som mulig, skummet eller ekstra lett, siden fet melk kan gi mer halsbrann.
Har slengt i meg et stort glass før sengetid de siste dagene nå, og det har vært effektivt.

Jeg har og måttet krype til korset og kjøpe gaviscon, men i tyggetablettform. Bruser og klisser seg i munnen, men funker. Det er kun on kvelden jeg tar, ellers er smaken nesten verre enn halsbrannen;) da tar jeg heller litt melk. Husker jeg fikk alle halsbranners mor under første fødsel, så jeg har pakket noen tyggepiller just in case!

Jeg bruker Titralac tyggetabletter. De smaker ikke like ille som Gaviscon :P smaker pepperpynte mener jeg :)

Jeg har brukt novaluzid, fantastisk. I begynnelsen var det god hjelp i mandler og love hearts. Det skal også hjelpe med en teskje natron i et glass vann, men det er stygt som bare det..

Mandler og love hearts høres jo ganske smakfulle ut ;)

Ja, det er slett ikke det verste å gnafse på. Novaluzid smaker litt tørt peppermyntedrops, ikke stygg smak, men litt svak.

jeg begynte på noe som heter Losec, som er på resept og litt dyrt, ganske tidlig i sv.skapet-slet me halsbrann allerede i uke 12... men siden jeg begynte ta de tabelettene dagli om morran og ikke bare ved behov så har det blitt mye bedre, sliter ikke nå med halsbrann om kveldene men hender at det kommer luft opp, men ikke noe som gjør vondt. kan hende dette slutter om jeg tar en tabelett om ettermiddagen og men har ikke prøvd enda... Prøvde en stund gaviscon men funket ikke på meg, har og prøvd novaluzid men den funket bare to uker så Losec er gull verdt for meg :D

Og en ting til, jo mer du spiser/drikker før leggetid jo verre blir det... evt hold deg til vann de siste 3 timene før lalletid ;)

Gaviscon er den reddende engel her hvertfall. Bruker flytende, og halsbrann er 1000 ganger verre enn smaken. Selv om den ikke er god. Smaker litt bedre om den er kald.

Jeg synes faktisk ikke at det smaker så fryktelig. Ikke misforstå, det smaker ikke godt, men man har det i munnen i 1 sek og da forsvinner smaken også :) Vondt skal vondt fordrive ;)

BVforum via Samsung

Oboy er både godt og effektivt for meg<3

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg har vært veldig heldig denne graviditeten. Først nå de siste dagene har jeg hatt litt sure oppstøt, og nå er jeg jo nesten ferdig. Hadde det en del sist, og det er grusomt!!
Så håper du finner noe som hjelper :-)

Prøvde med melk i går før jeg gikk å la meg, siden det var søndag å eneste vi hadde hjemme. Fungerte på halsbrannen, men ga da vondt i magen siden jeg er litt små alergisk mot melk :rolleyes:haha men synes det var verdt det ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Eg er på tredje store flaska med flytande Gaviscon no. Tar før eg legger meg, og minst to-tre gangar om natta. Veit ikkje kva eg skulle gjort uten. Har tom ei lita flaske som eg har i veska mi. Går ingen plass uten den ;)
Smaken er jo ikkje god, men å nesten spy av halsbrann fleire gangar kvar natt og dag er jo tusen gangar verre!!

Back
Topp