Halsbrann

Lillian84

Elsker forumet
Juli13-jentene
Er det noe annet enn gaviscon å få for halsbrann?
jeg føler den tar helt over livet mitt nå, det svir konstant i ryggen og brystkassa pga den, og oppover i halsen.
Det er mye verre enn da jeg gikk med gutten min.
Er dette noe jeg burde ringe legen for, og kan jeg bli sykemeldt pga det liksom?
Kvalmen kommer snikende, og er konstant trøtt, så føler meg ikke veldig høy i hatten for tida.....
dagens klage fra meg.....

Har hørt at det hjelper med love hearts- drops. Ikke selvprøvd.

Jeg har funnet ut av det hjelper å ha tyggis eller pastiller i munnen når halsbrannen er værst. Drikk mye kaldt vann :-)
det er virkelig ikke noe deilig å ha halsbrann.

Jeg hadde ekstremt mye halsbrann sist. Jeg ble kalt dr.halsbrann på gamle terminforumet... :angel4
Det jeg kan si er at funker ikke galviscon, så funker ikke lovehearts og sånne andre "kjerringråd" heller. Jeg hadde forøvrig best virkning av flytende galviscon. Drakk ei god flaske i uka.
MEN; det som VIRKELIG funket, var akupunktur. Etter 3 behandlinger, var holdt det med litt samarin på kvelden... Før jeg kom opp i rundt uke 34.. da ble magen så stor at løpet var kjørt igjen. Men akupunktur var iallefall ekstremt effektivt!!

Tusen takk for tips. :)
da tror jeg at jeg skal undersøke akupunktur-mulighetene i morra. Jeg vet det har åpna noe nytt ett par km fra jobben min, så må jo prøve. :)
takk!

Samarin!!!!
Min redning sist svangerskap!
Det kjøper du på dagligvaren, ligger der med helsekost-tingene..

prøv det, det hjelper!!

Det er forresten et sånn brusepulver du tar i et glass vann. Smaker sitronbrus, å det hjelper med EN gang!

Av reseptfrie apotekprodukter er det Gaviscon som er førstevalget. Hvis ikke det fungerer kan du ta noe syrenøytraliserende som Link, Novaluzid eller Titralac.

Back
Topp