Halsbrann! :(

Sandbakk

Juni12s Moroklump :)
VIP
Kan ikke spise en skive med kokt skinke engang... Uansett hva jeg spiser,så kommer den snikende. Våkner på natten av at det brenner i halsen. Er så ubehagelig! :( Andre som er plaget? Og noen som vet om noe man kan ta på natten når det står på som verst? Noe som IKKE er skadelig for tennene?

Vet akkuratt hvordan du har det.I begge mine tidligere sv. skap har eg hatt det slik. Eg har tatt MANGE link tabl hver dag og synst det hjelper en stund. Det har ikke beg så mye enda denne gangen, men i går måtte eg ta så rekner med det er i gang snrt. Har ikke mange andre plager så noe er det vel hos alle, men dette er grusomt når det står på. Trøsten er at det er over med en gang babyen er ute:)

Det har heldigvis ikke begynt til meg, men frykter at det gjør det snart :/ Magen tar mye plass nå ettersom jeg er så kort... Jeg spiser mye melkeprodukter da, så lurer på om det hjelper uten at jeg tenker på det? Eller er dette bare en annen myte?

Føler det samme her.. Bare her kommer det opp som gulp igjen =( Har hørt noe om at love hearts skal fungere?

Jeg har også voldsom halsbrann innimellom. Kjenner det spesielt på jobb når jeg må bøye meg ned og stå i alle slags stillinger, da må jeg liksom kikke opp i taket og strekke litt på halsen :p Er ikke plaget med dette om natta, men særlig ettermiddag/kveld. Jeg drikker endel melk, kanskje det hjelper litt på. Ellers har jeg også hørt at lovehearts funker :p Problemet er bare at sambo spiser de opp! Arg! :p Mener også å ha lest at man bør spise små, hyppige måltider og unngå å spise de siste par-tre timene før man legger seg. Kanskje du skal prøve det, siden du er plaget på natt? Og kanskje spise "nøytral" mat, ikke sterke krydder og kraftig kost, men noe lett pålegg og et glass melk til kvelds noen timer før sengetid? Kan også hjelpe å heve hodeenden på senga,  noen ekstra puter under hodet eller madrassen.  

Jeg er også plaget av halsbrann, var det sist svangerskap også. Jeg bruker Gaviscon fra apoteket, kjøpte en stor pakning med 120 tabletter i går til 208 kr. Man kan ta alt fra 1 - 3 tabletter i slengen alt etter hvor plaget man er.
Jeg brukte denne sist også, men over tid så synes jeg at effekten kom bort. Da fant jeg et gammelt kjerringråd der man rørte ut natron i vann, dette fungerte, men smakte pyton ;)

Sist brukte jeg gaviscon. Var veldig plaget de siste mnd. Denne gangen har jeg hatt halsbrann rett som det er helt fra positiv test... Nå de siste dagene kjenner jeg det omtrent hele tiden bortsett fra om natta. Ingenting hjelper nå, men har ikke fått vært på apoteket enda. Tar en tur i morgen. Jeg merket at jeg ikke kan spise bananer, da kommer det med en gang.

Jeg også har mye halsbrann, spesielt hvis jeg ligger.. drikker et glass melk før jeg legger meg og innbiller meg at det hjelper.. :)

Har brukt link tabl i begge tidligere sv.skap, det er de som har ver redningen min, men nå er de på vei ut pga dei skal komme i ny pakning til høsten........ Dette er heilt krise 1100mg er utsolgt, men har fremdeles litt av 700mg. Har hamstret i dag....

Jeg var og mye plaget på natta av halsbrann, har ikke startet ennå denne gangen heldigvis!!
Den gang drakk jeg Club Soda, hadde ett par flasker stående kaldt i kjøleskapet og det hjalpemoticon  

Jeg bruker flytende Gaviscol, den smaker body lotion men hjelper:) Fikk nettopp et kjerringråd fra min manns hjemland, å svelge litt aske skal vist gjøre under, ( har ikkje prøvd det enda:)

Jeg har også fått dette i det siste, og prøvs mange av kjerringrådene. Love Harts fungerer ikke på meg, men et glass melk gjør susen :)

Sist gang var jeg plaget med halsbrann og var da avhengig av å ta flytende gaviscon hver kveld før jeg la meg. Smaker ikke godt, men fungerte veldig bra for meg.
Begynner så smått å få halsbrann nå, men foreløpig er det kun etter jeg har spist. Blir vel verre etterhvert regner jeg med!

Back
Topp