halsbrann !!!!!

litjejenta

Forelsket i forumet
Nå er jeg så sykt lei av å gå med halsbrann 24/7. Våkner på natten av at jeg har så vondt i halsen at det er vondt å snakke. Nå er den blitt værre på dagtid også.
Kjenner at pga halsbrann så er kvalmen å humøret deretter.
Dro på apoteket i dag for å få noe medisin, fordi tyggetabelettene ikke funka, å ble bare uvell av den. "LINK".
Medisin hjalp ikke. "eller jo 5-10 min etter" så ble den bare 10 gang værre.
Kjenner for hver dag at det blir værre. Eneste så funker litt er lovehearts og curamed.

Er det fler som har det slik?
Noen som har gode råd?

Har du prøvd gaviscon eller samarin??

Ja, det var gaviscon jeg ble verre av. Apotekdamen sa at det var den eneste jeg kunne få siden jeg var gravid, fordi dette la seg som et lag rundt innholdet i magesekken :(

Ja, har det også sånn. Til vanlig bruker jeg Nexium, så nå som jeg er gravid har jeg stortsett halsbrann 24/7. Det som (noen ganger) funker på meg er tyggegummi, den økte spyttproduksjonen demper magesyra litt, og det roer seg ned. 

Jeg er så vant til halsbrann/magesmerter at jeg fint klarer å fungere normalt selv når plagene står på som verst. 
Var vell igrunn ikke noen tips jeg kom med her, så håper at du finner ut hva som fungerer for deg, slik at slipper plagene.

hadde d slik sist svangerskap. ingenting hjalp. eller love hearts da. d hjalp masse. så tygg d du. d eneste tipset jeg har egentlig er å holde deg vekke fra sterk mat og drikke. foreks rødsaus. jeg kan ikke spise d dette svangerskapet heller. da får jeg maaassse halsbrann. ellers spise mat med lite salt evnt annet sterkt krydder.

Jeg har også prøvd Link, Gaviscon etc, uten at det funker. Gaviscon fikk jeg forresten skikkelig uggen mage av i tillegg. Har mest om natten, det hjelper litt å tygge en neve mandler og drikke et glass melk før jeg legger meg...

Jeg var veldig plaget med førstemann, og det begynner å komme tilbake nå også.
Det eneste som hjelper for meg er Gaviscon (den flytende, tablettene har dårlig effekt på meg), og lovehearts tar det verste hvis jeg har glemt å ta med meg gaviscon.

Hmm.. Jeg har aldri "eller jo kanskje 2 ganger i mitt liv", hatt halsbrann tidligere, så dette er jo forferdelig :(
Det kommer også av nugatti....
Om det er noen andre som leser denne, vil jeg si at masse "å da er det masse vann hele tiden", pluss curamed "råmelk-tabeletter" når den er på det værste hjelper. Men den går aldri helt bort.
men di sier at det er værdt det når vi kommer i august/september.

Ikkje anna enn lovehearts:P og klarer du å sove halveis sittande er det også til hjelp! :PLike greit å begynne å øve, for dersom det vert betre kjem det nok stergt tilbake seinare i svangerskapet, dessverre:P

Off, ja jeg sier det igjen; hadde det ikke vært for halsbrann, så hadde jeg gladelig vært gravid året rundt...
Jeg drakk 2 liter melk om dagen (og natta), drakk og drakk, hadde ett glass på nattbordet...det hjalp. Men hvor bra det er for kroppen vet jeg ikke...
Har også hørt at agurk uten "skall" skal hjelpe...

Back
Topp