Halsbrann!

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Nå syns jeg at halsbrannen kan ta skikkelig renna-fart og slenge seg i veggen! Er så mektig lei den brannen i halsen. Skulle gjerne ønsket at det ga seg etter graviditeten, men er vell ikke så heldig. Det eneste som blir deiligere er at jeg ikke har det hver dag som nå, og det gleder jeg meg veldig til. 

Jeg kan vell uansett egentlig si meg ganske heldig som ikke har så mange andre "plager", *bankibordet*.

Flere med halsbrann? Hva gjør dere for å kvitte seg med det?

JA! Jeg sliter også med halsbrann, så og si konstant. Jeg har til nå kun tatt Gaviscon i flytende form. I dag var jeg hos fastlegen min. Han sa at jeg kunne ta Link som er syrenøytraliserende, og Gaviscon etterpå, som legger seg som et lokk over magesekken.

lillesøster skrev:
JA! Jeg sliter også med halsbrann, så og si konstant. Jeg har til nå kun tatt Gaviscon i flytende form. I dag var jeg hos fastlegen min. Han sa at jeg kunne ta Link som er syrenøytraliserende, og Gaviscon etterpå, som legger seg som et lokk over magesekken.

Ja nå tar jeg også Link, den syns jeg fungerer ganske bra. Gaviscon fungerte ikke på meg i det hele tatt. 
Halsbrannen kommer riktignok tilbake på kvelden igjen, så må spise tablett en gang på morgningen og en på kvelden.

Har en del halsbrann selv. Men har enda ikke vært sååå plagsom at jeg har følt at jeg må gjøre noe med det.. Har hørt lovehearts skal funke bra! En halv pakke og rett til sengs ;) Høres jo digg ut da :D

VenterTvillinger88 skrev:
Har en del halsbrann selv. Men har enda ikke vært sååå plagsom at jeg har følt at jeg må gjøre noe med det.. Har hørt lovehearts skal funke bra! En halv pakke og rett til sengs ;) Høres jo digg ut da :D

Ja jeg har lest det jeg og, syns det høres så rart ut.. At det fungerer liksom, men jeg skal jaggu prøve! Glemmer bare og kjøpe det hver gang jeg går til butikken. :p

Sist graviditet var jeg fryktelig plaget av halsbrann.. uansett hva jeg spiste eller drakk så fikk jeg halsbrann. Lovehearts hjalp en kort periode, men man blir faktisk fryktelig lei av dem i lengden :P 

Drakk uante mengder melk.. mannen min kalte meg bare "kalv" fordi jeg drakk så mye melk :D

Ellers funket mandler også til tider. Det er dessuten enklere å ha med seg en liten pose mandler i lomma når man skal noe, enn å dra på en kartong med melk :D 

Prøvde meg på gaviscon, men det ble jeg bare dårlig av.. så det holdt jeg meg unna etterpå.. 

Halsbrannen er her innimellom nå også, heldigvis ikke så ekstrem som forrige gang.. men det er jo ennå ei stund til termin.. Idag har jeg spist sterk mat hos ei venninne, så jeg har hatt min verste halsbrann denne graviditeten i dag.. brant noe vannvittig i halsen og munnen. Hjalp heldigvis å drikke litt melk etterhvert for å døyve <3

jeg gikk å la meg med en lovehearts i munnen hver kveld i forrrige sv.skap så blir nok å gjøre det samme igjen når den tid kommer :/ 

Tygger Tirtralac Hjelper som bare det.. De er litt tørre og minner om fluor tabl. Men funker som fjell

Ja, halsbrann er rett og slett pyton!! Jeg tar gaviscon og det fungerer greit på meg. Lovehearts fungerer dessverre ikke, det var for godt til å være sant for mitt vedkommende ;-) Var veldig plaget sist svangerskap også. Appelsiner, tomater og sterk mat gjør det hvertfall ille, og jeg elsker alt det...

Fisk er faktisk noe av det bedre jeg kan spise for ikke å få så sterk halsbrann. Derfor går det mye i det hos oss om dagen. Mannen min sa her forleden at han trodde han snart kom til å få gjeller så mye fisk som vi hadde hehe.

Jeg tar novulazid (eller hvordan det nå enn skrives...) og har tatt det i alle svangerskapene mine.

Skal vel eeeeegentlig ikke tas av gravide(tror jeg), sånn på grunn av at man kan få hardere mage av det - men det er ingenting jeg merker - så da kan jeg ta det.

Fungerer i allefall til GULL - men på slutten så blir det ofte minst  tabeletter i løpet av natta...

Nå tar jeg en før jeg legger meg OM det er ille =)

Ikke så plaga enda jeg, men sist var det ille. Prøvde først gaviscon eller hva det heter da, men det funka ikke, men link hjalp bedre

Jeg var VELDIG plaga i sist svangerskap og sov sittende de siste 2 månedene Det var skikkelig ille og jeg gråt faktisk mye over det, for jeg ble så sliten av å ikke få sove for det brant så j...li i halsen. Love hearts var ikke i nærheten av å funke, gaviscon funket litt...men ingenting gjorde at det forsvant helt, utenom å få lille ut av magen :) Da ga det seg. Men husker jeg hadde angst for at jeg skulle plages av halsbrann under fødselen, så hvis noen skulle tenke på det, så bare la det være... Jeg kjente nok halsbrannen i starten av fødselen, men etterhvert så kan jeg ikke si at jeg husker og ha tenkt veldig over det...det er vel andre vondter man legger mer merke til da...*fnis* MEN, god bedring til dere som sliter med det, jeg føler virkelig med der og håper dere finner noe som hjelper for jeg VET at det er helt forferdelig! Denne gangen har jeg sluppet unna...so far....*bank i bordet*

Back
Topp