Halsbrann!

StineH

Elsker forumet
Er nå inne i min 32 uke, og halsbrannen har virkelig meldt sin ankomst. Våkner sikkert 5-6 ganger hver eneste natt og blir liggende våken pga halsbrannen. Sovner ikke skikkelig før utpå morgenkvisten, GODT jeg er student sånn at jeg bare kan ligge å dra meg. Men lesingen går det heller dårlig med.

Kvalmen er også "endelig" tilbake med full kraft. Spying hver morgen har jo vært fast rutine siden Mai, men en stund var det nok å få spydd, så kunne jeg spise frokost og komme meg videre med dagen. Nå derimot er det spying, noen dager kommer frokosten i retur og så er jeg kvalm frem til klokken er 2-3 på ettermiddagen.

Så TAKK kroppen, kvalmen kombinert med halsbrann gjør at jeg har et vindu mellom klokken 3 og 6 på dagen der jeg faktisk kan spise uten å måtte plages med det i etterkant.

Ja, dette er et klageinnlegg - Men jeg måtte få det ut av systemet.

Om noen har noen vidunderkurer mot halsbrannen blir jeg kjempeglad om dere hyler ut. Kvalmen har jeg gitt opp hanskes med.

Huff.. Kjøp flytende Gaviscon på apoteket. Ikke farlig å ta under graviditet. Fungerer veldig bra her hvertfall :)

Ja, prøv reseptfrie legemidler, de på apoteket vet hva du kan ta og ikke

jeg har akkurat det samme problemet som deg, en stund hjalp lovehearts, mn hjelper ikke det heller nå... jeg tar novaluzid som hjelper litt, men ikke lenge... har prøvd gaviscon men for det første hjalp det ikke meg, og er du kvalm, må du regne med at du ikke blir bedre for fy f... det er helt forferdelig smak på den :P sikkert forskjellig fra person til person da ;)

Usjda :( Her er halsbrann ett problem, men heldigvis ikke kvalme. Jeg bruker titralack. Og det funker som regel gjennom hele natten hvis jeg tar en før jeg sovner. Med mindre jeg har drukket pepsi max eller noe. Da våkner jeg gjerne på natta å må ta en ekstra.

Det blir nok en tur innom apoteket i dag ja. Skal snakke med de og forklare situasjonen. Nytter ikke om jeg skal bli ekstra kvalm av halsbrannmedisinen heller.. =P
Da gir jeg nesten opp tror jeg... 

Er i allefall godt å vite at man ikke er alene om halsbrannen. Føler noen netter for å slå samboeren i hodet, der han ligger å snorker gjennom hele natten.. Så i fare for å slå ihjel den kommende pappaen så er det nok best å finne noe som funker.. 

hehe :) ja, kan være greit å ha han i livet når ungen kommer :D

Den er her også :( HAr ikkj ehatt halsbrann med dem to andre barna så dette var noe nytt..
Hadde litt i begynnelsen også,mens nå blir det bare mer og mer...

Da har jeg prøvd meg på å kjøpe flytende Gaviscon på apoteket. Tenkte det var bedre enn tyggetabletter, lettere å bare svelge unna noe som allerede er flytende..

Sååå da går jeg på med godt mot på lørdagsmiddagen, som i dag er taco og håper på en natt uten halsbrann. Eller i allefall en natt med halsbrann som kan kureres..

Har lært meg hva som gir meg halsbrann, og det er masse tomatsaus, sur & søt saus, pølse med mye smak, masse krydder, appelsinjuice.. Det var sikkert noe mer. Jeg unngår disse, da går det bra. Mat med nøytral smak funker, og det gjør også melk! (har alltid krise-sjokomelk i kjøleskapet) men det varierer vel fra person til person, prøv å finne ut hva som funker for deg :) lykke til!

I begynnelsen så funket det for å la være å spise ting med mye smak (sterke sauser, tomatsaus, ketchup, kaviar osv) jeg drakk ikke juice og alt annet som ga meg det minste tegn på halsbrann som f.eks sjokolade ble kuttet ut..

Nå de siste ukene får jeg derimot halsbrann av ALT. Jeg får halsbrann av melk, som i lengre tid virket både lindrende og hindrende, jeg får halsbrann av tørre kjeks, og jeg får halsbrann av vann..

Jeg kan etter i natt skrive under på at Gaviscon smaker aperumpe og følelsen av at væsken liksom "vokser" i halsen er ikke verdens beste, MEN den funket faktisk mot halsbrannen! Og i går spiste jeg faktisk taco - Med masse saus, og hvitløk og hele pakken.. =P
Så nå håper jeg at Gaviscon er min redning frem til frøet er her, jeg er lei av halsbrann. Og ikke minst så lever mannen et mye tryggere liv når jeg kun våkner en gang om natten i motsetning til 5...

hva er titralac???

jeg ser at Gaviscon lager en skum-barriere, mens Novaluzid er syrenøytraliserende, så det har vel med om "hvilken" halsbrann man har også om hva som hjelper :)

jeg har mistet matlysten pga av halsbrannen, og selv om jeg ikke spiser på veldig lenge så får jeg halsbrann. jeg kan ikke spise noe med gjær i, feks, brød, boller osv for da har jeg det helt forferdelig i et døgn... mn må vel bare ta novaluzid, fodri det hjelper jo bittelitt...

Kjenner meg igjen i det at uansett hva jeg spiser, og også selvom jeg lar være å spise så får jeg fortsatt halsbrann... =/
Ikke noe kjekt i det hele tatt..

http://www.felleskatalogen.no/ - Søk på titralac der, så ut som en veldig grei hjelp. Kanskje ikke det beste om man i utgangspunktet sliter med treg mage, da man kunne bli lettere obstipert av den.. :)

Titralac er tabletter man får kjøpt på apoteket. Min redning mot veldig halsbrann. De kan tygges, svelges hele eller løser seg opp i munnen. Smaker ikke vondt, anbefales på det varmeste:)

Jeg har også slitt mye med halsbrann!! og det er helt forferdelig. Blir kvalm og skikkelig uvel..dessuten så hjelper det jo  ikke på matlysten... :/
Jeg har kjøpt tyggetabletter og flytende Gavicscon (eller hvordan det skrives..) men den flytende ble jeg bare mer kvalm av og tyggetablettene hjalp heller ikke noe særlig for min del..desverre...OG jeg er så U T R O O O O L I G  lei av melk..som har hjulpet best av det jeg har prøvd...

Men derimot...det jeg kan virkelig anbefale er Link 700mg tyggetabletter!!! Ikke skummer de i munnen,ikke blir man seig og ekkel i munnen av de heller og de har en frisk smak av peppermynte!! og de HJELPER!! YESSSS  Bør prøves for de som sliter !

De Link-tablettene hørtes jo helt fantastisk ut!
Her skal jeg forsøke meg litt til med Gaviscon, men blir den verre å svelger må jeg nok prøve Link.

Halsbrann er faktisk verre enn kvalmen synes jeg. Og i  kombinasjon med kvalmen er det virkelig kjipt!

her har den og meldt sin ankomst.. 31+4... helt forferdelig

Andre natten med Gaviscon ved min side i natt. Kun våken en gang, og da var det utrolig deilig å bare kunne ta seg en skje med anit-halsbrann og legge seg til å sove igjen.
Det smaker ikke veldig godt, men jeg tror faktisk jeg skal overleve, for det er helt fantastisk å slippe halsbrannen i flere timer sammenhengende om natten.

Siljon skrev:
alt annet som ga meg det minste tegn på halsbrann som f.eks sjokolade ble kuttet ut..

Her har sjokolade vært en skikkelig trigger til halsbrann også, sjokoladepålegg feks. det er hjerteskjærende når jeg får sjokoladepålegg-kick, så jeg må ha melk ved siden av for å dempe haha.

Jeg sliter gudskjelov ikke så altfor mye. Jeg har det til tider, skikkelig, og lukter jeg på appelsinjus så kommer den jo, men har sluppet unna det verste. Den gir seg som oftest etter et glass melk så jeg er jo heldig .-)

Back
Topp