Halsbrann

Y_lill

Glad i forumet
skal eigentleg ikkje klaga, det er ikkje mykje - men usj kor kjipt det er når det står på! Får halsbrann nesten kvar kveld no og ingenting hjelper! Gode råd?

Har slitt en del jeg også med halsbrann. Men har ikke hatt så mye at det har plaget meg så veldig masse.. Men dytter denne opp og leser videre :)

Høres kjent ut... Har hatt halsbrann siden før postiv test..Her har jeg gitt opp alle medikamenter, hjelper ikke uansett... Men er plagsomt ja.. Kaster opp flere kvelder pga halsbrann jeg, det er ikke gøy.. ! Så er dårlig med råd her.. Føler jeg har prøvd alt..

Spiste pepperkaker i dag, å da fikk jeg skikkelig hallsbrann. Så det spørs om jeg skal holde meg unna pepperkaker:):) Letter sakt enn gjordt det:)

Prøvd vann med ei t-skje natron i? Det smaker pyton men virka på meg ;)
Ellers skal jo melk eller loveharts virke sies det... Virker ikke på meg :p

Lovehearts høyres ut som ein kjekkare medisin enn vatn og natron  begge skal testast ut! Mjelk hjelper ikkje, døyver ei lita stund berre, men ikkje noko særleg effekt.

Lovehearts har funka  for meg;) Melk har en tendens til å lindre med en gang, men produserer mere syre i magen.. Så jeg har drukket masse vann etter litt melk;) Og det har funka for meg da..

Flytende Gaviscon fåes kjøpt på apotek, den virker med en gang du tar en slurk ;) Jeg har min med meg overalt :P

Du får Gaviscon i tablettform også, men de har jeg hørt er grusomme...
Ikke at den flytende versjonen smaker noe godt, men det funker :D

Nirvana skrev:
Flytende Gaviscon fåes kjøpt på apotek, den virker med en gang du tar en slurk ;) Jeg har min med meg overalt :P

Du får Gaviscon i tablettform også, men de har jeg hørt er grusomme...
Ikke at den flytende versjonen smaker noe godt, men det funker :D

Enig! Eneste som funket for meg også! Men viktig at du ikke drikker eller spiser etter å ha tatt en slurk, da virker den ikke. Tok alltid denne om kvelden (holdt meg for nesa da jeg tok en slurk) og spiste Love Hearts på dagtid :) Lykke til! 

Tusen takk for gode råd! Lovehearts og Gaviscon er gull!

Den halsbrannen er helt grusom og jeg slet skikkelig med den forrige runde også. Men drikker jeg melk før jeg legger meg eller unngår kulsyre, juice og andre sterke saker før jeg legger meg så går det greit. I går drakk jeg farris  og selv  om det er masse kulsyre så fikk jeg ingen halsbrann=)

Sliter selv med halsbrann og det som funker for meg er å spise en bolle med cornflakes (med melk og sukker i) før jeg legger meg. Når jeg legger meg knasker jeg en link tablett, smaker MYE bedre enn gaviscon tablettene (smaker peppermynte). Ellers er det lurt å holde seg unna det som gir deg halsbrann! :-) 

Sille skrev:
Sliter selv med halsbrann og det som funker for meg er å spise en bolle med cornflakes (med melk og sukker i) før jeg legger meg. Når jeg legger meg knasker jeg en link tablett, smaker MYE bedre enn gaviscon tablettene (smaker peppermynte). Ellers er det lurt å holde seg unna det som gir deg halsbrann! :-) 

Helt enig i at LINK smaker mye bedre enn gaviscon, og jeg er kresen på smak. Jeg må blande en halv LINK tablett sammen med 2 love hearts, og det funker veldig bra.

Så "bruser" den ikke like mye som gaviscon, så den er ikke like kvalmende ;) Er også veeeldig kresen på smak ;) 

desembermirakelet skrev:

Sille skrev:

Helt enig i at LINK smaker mye bedre enn gaviscon, og jeg er kresen på smak. Jeg må blande en halv LINK tablett sammen med 2 love hearts, og det funker veldig bra.

Ugg.. har halsbrann hiele dagen fortida eg...
gaviskon er det eienste som hjelper på meg. smaker ikkje noke godt med det er bare en stor slukr så er det over med en gang... til det kommer igjen...
her trigger sjokolade.. og av en eller grunn Vann! får SÅ halsbrann av Vann!!! merkelig!

Love harts gjør bare vondt verrer her i gården, men heldige dokke det virker hos :)

Et kjerringråd er å knaske mandler... men er alergisk så får ikkje prøvd det sjølv.

LINK er helt fantastisk :) Flytende graviscon har jeg dessverre ikke mulighet til å holde nede i magen. Det var helt forferdelig! 

Vann før jeg legger meg, gjør det verre for meg også! 

Huff... Den halsbrannen er ikke god nei! Har hatt halsbrann siden uke 11. Vært opp å nedturer der. Men som regel nedturer. begynte å venne meg til det...Selv om det var plagsomt. Men reiste på apoteket og kjøpte flytende GAVISCON. Hjalp en liten stund... ca en halvtimes tid.. Så var det på`n igjen! Hadde ett lite opphold med halsbrannen.. Trodde ikke det kunne bli verre enn det var.

Men NÅ er det tilbake for fullt. Jeg våkner av at halsbrannen er som værst! Og gulper, og raper og tjohei... Kan ikke annet enn å drikke ett par glass med melk så det døyver i ett par min.. Også forte meg å ta GAVISCON og prøve å sovne igjen.

I går hadde jeg min første natt UTEN å våkna av halsbrann! Da drakk jeg melk..Og tok 2 barneskjeer med GAVISCON rett før jeg stupte i senga og sovna! Det eneste rådet jeg har som kan hjelpe bitte bitte litt...

Lykke til :)!

Back
Topp