HALSBRANN !

2012+2015?

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Tar gledelig imot tips for ka som hjelp mot halsbrann, bortsett fra gaviscon, melk, youghurt og lovehearts, for det funker visst ikke her i gården. Tar en gaviscon halsbranntablett og blir sååå glad for at det er over, så går det maks 10.min så er den tilbake :-( 

oog, lurer på om noen vet hvor man får kjøpt sånn kombikant (trekk for å ha på kanten inni vogna), vil ha en rosa for å gjøre litt mer jentepreg på den sorte vogna vår, og finner ikke ut hvor man får kjøpt det? :-)

En teskje havregryn å svelg ned med melk ! :) Ligger ellers ganske oppreist i senga visst jeg har det når jeg legger meg. Nyco pulver funker også innimellom. 

Har hørt flytende gaviscon er aller best.. På meg funker ingenting denna gangen... Men unngå appelsin, sterk mat, osv..Regner med du allerede gjør det... Jeg har hatt halsbrann siden lenge før postiv test :( Sjokomelk er også godt mot halsbrann da :) Bare 15 uker igjen.. Skal spise makrell i tomat på føden i allefall, det kan jeg ikke spise nå pga halsbrannen..

Uffda. Har desverre ingen andre tips. Måtte selv sove i stolen i stua natt til i går. . . var visst ikke så lurt med hot tacosaus på tacoen;)) Skal ikke klage , - min første halsbrann i dette sv.skapet:)

Tar bare titralak jeg. Det funker helt greit for meg :-)

Har endel halsbrann jeg også, men jeg har bare prøvd melk og det funker vel litt.

Ellers bare overlever jeg dagen med halsbrann :)

Hadde samme problemet som det, tipset mitt er å bruke flytende Gaviscon! På dagtid tygger jeg mandler og Love Hearts og klarer å holde det noenlunde i sjakk, og på natta drikker jeg Gaviscon ETTER at jeg har pusset tennene osv. Er det ekstra ille på dagtid vet jeg hva jeg må :)

Får dra å kjøpe flytende gaviscon i morgen da, for de tyggetablettene funker allefall ikke. Love hearts funker de dagene det er bare litt, men som regel går jeg hele dagen og brekker meg av halsbrann, og har ikke funnet noe som funker for de verste dagene :-p Takk for tips :-D

eg har prøvd link (peppermyntesmak) å da fungere flott hos meg hvertfall :) var ein dag kor ingenting hjalp på halsbrannen så måtte på apoteket å kjøpa nåke :) så på lørdag kveld før eg skulle legga meg så måtte eg prøva den tygge tabeletten, heldigvis er da sånn brekke strek på den for synst di va ganske så store sjøl om di skal tyggast og ikkje svelgast heile. fungerte heilt fint med berre ein halv så eg fant ut at eg ikkje trong å tygga andre halv delen og :p om da er rett eller ikkje veit eg ikkje men... tenke til mindre medikamenter uansett sort eg får i meg til bedre er da for lillegutten :)

Tesemor 89 skrev:
eg har prøvd link (peppermyntesmak) å da fungere flott hos meg hvertfall :) var ein dag kor ingenting hjalp på halsbrannen så måtte på apoteket å kjøpa nåke :) så på lørdag kveld før eg skulle legga meg så måtte eg prøva den tygge tabeletten, heldigvis er da sånn brekke strek på den for synst di va ganske så store sjøl om di skal tyggast og ikkje svelgast heile. fungerte heilt fint med berre ein halv så eg fant ut at eg ikkje trong å tygga andre halv delen og :p om da er rett eller ikkje veit eg ikkje men... tenke til mindre medikamenter uansett sort eg får i meg til bedre er da for lillegutten :)

Jeg vet at link fungerer på meg, da jeg har brukt det tidligere når jeg har hatt halsbrann, men når jeg skulle kjøpe det på apoteket fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta gaviscon i stedet, fordi link ikke skal brukes av gravide. spurte legen om dette, og hun sa jeg skulle bruke gaviscon foran link, så fremst det ikke ble helt kriiise ! hmm

Back
Topp