Halsbrann

*Laila*

Forumet er livet
Jeg har vært plaget med halsbrann hvertfall siste 2 ukene,har liksom ikke vært skikkelig vondt enda,bare småmurringer liksom før det brøt skikkelig ut i kveld.Så jeg tok en titralac for det var det jeg hadde her i huset nå.Hvilke medisiner kan man ta for det, og evt kan man gjøre noe for å ikke få det? skikkelig plagsomt...[:'(]

ja plagsomt er det. Jeg spsiser av og til litt agurk og det hjelper meg når det er skikkelig ille. Medisiner vet jeg ikke. Prøver å holde meg mest mulig borte fra det mens jeg er gravid jeg.[;)]

Gaviscon er min beste venn!! Fås reseptfritt på apoteket og kan brukes under svangerskap!

Et gammelt kjærringråd er å spise noen mandler når du har halsbrann. Jeg er veldig plaget av halsbrann og det hjelper meg til et visst punkt.
Håper det hjelper [;)].

Takk for gode råd[:D]Da skal jeg prøve i vei her..

I mitt første svangerskap spiste jeg også titralac. Spiste som om det skulle vært sukkertøy og det er ikke farlig å bruke når man er gravid[;)] Hvis du synes de hjelper er det jo bare å fortsette med det[;)]

Jeg har brukt gaviscon, men den smaker forferdelig! [:'(] Så jeg ville nok spurt på apoteket etter et annet merke enn det..

Hei på deg Laila!
Prøv link tbl, det smaker ikke så ille. Og Lovehearts!! De hvite dropsa vi spiste da vi var små...

HMMM Venter for første gang på at mensen skal komme så fort som bara det!!!

Jeg var faktisk på apoteket i stad for¨å få noe annet en gaviscon siden smaker helt forjæ....
Men hun apotekdama ville ikke gi meg noe annet hun [&:]
Sa at det var kun gaviscon som jeg burde bruke siden det var halsbrann jeg hadde. det andre var for sure oppstøt og det var ikke det jeg var plaget med, så det hjalp ikke med syrenøytraliserende..
Så jeg tasset ut igjen jeg da uten noen ting [:(]

Fikk et tips om lovehearts i går, så det skal jeg jammen prøve..Nam! [:)]

Back
Topp