halsbrann!

sol-stråle

Elsker forumet
å fy å fy,nå begynner jeg alerede å slite med halsbrann, det er ikke godt må jeg innrømme, hater melk så det drikker jeg ikke, noen med noen bedre råd, har nå slutta med sjokolade og løk...

For meg så funker digestive-kjeks mot halsbrannen. tar å spiser en sånn kjeks å drikker litt vann så går det over[;)]

jeg bruker gaviscon tygge tabeletter som jeg kjøper på apoteket. De funker bra, og kan tas av gravide!

ORIGINAL: fido

jeg bruker gaviscon tygge tabeletter som jeg kjøper på apoteket. De funker bra, og kan tas av gravide!

samme her

Brukte også å ta Gaviscon, men ble så kvalm av de... Lovehearts gjorde susen hos meg!!!
Nam-nam, mye bedre[:D]

Jeg spiste love harts drops før jeg la meg og det hjalp[:)] Er fælt med den halsbrannen[:'(]

Jeg har også prøvd gaviscon tabletter, og de er ikke gode... Nå skal jeg kjøpe meg en pakke lovehearts! Takk for tipset [:D]

Spis til du svetter[:D][:D][:D]

Jeg kjøpte Gaviscon i dag, og fy pokker... holder meg til nyco fra nå.[&:]

Jeg kjøpte en pakke med Novalucol, det var i sverige da-så jeg vet ikke om de heter det samme her,,, men de smakte nesten som fluortabletter hvis noen har spist det[;)] Helt grei smak, men jeg syns ikke effekten er der så veldig lenge, men sånn er det vel med de tablettene som kan tas av gravide...

[:)]

Hold deg langt unna sitrus-frukter som appelsin osv. Ikke spis for store måltider, og det er masse forskjellig du får kjøpt på apoteket som er for gravide..

Har selv hatt halsbrann innimellom, og det kan være grusomt ubehagelig og vondt!

Melk kan hjelpe for mange, det er syrenøytraliserende..

Jeg tygde gaviscon.. funket kjempebra [:)]

gaviscon funker også på meg...syns de smaker nesten som bruspulver jeg.....[:D]

ORIGINAL: panterinnen

Jeg tygde gaviscon.. funket kjempebra [:)]

Samme her. Smakte ikke så godt, men det hjalp.

det bruker hjelpe hvis man spiser lit og ofte[:)]

Dette er fra apotek1 sitt blad frisk:

Dersom du er litt påpasselig med hvor mye og hva du spiser, kan du faktisk selv dempe symptomene på halsbrann. Spis regelmessig og heller mindre og flere måltider. Prøv og unngå fet mat, syrlige drikker, brus, sigaretter, alkohol, sjokolade, peppermynte, kaffe, te, og luftdannende matvarer som kål, løk, og bønner. Klarer du i tillegg å la være å spise 2-3 timer før du legger deg, har du tatt de beste forholdsregler når det gjelder halsbrann. Gravide som sliter med halsbrann, kan trøste seg med at den forsvinner som regel etter fødselen.

Så i følge denna teksten må du kutte ut alt som er godt.[>:]

Haha! jepp, det gode må vekk...tror jeg klarer å kutte ned på noen av disse tingene, men noe kos må man jo ha,,,(sigaretter og alkohol skulle være greit da...håper de fleste her inne har sluttet med det[;)])
Tror jeg fortsetter med tyggetablettene mine jeg[;)]

har hatt halsbrann hele svangerskapet men nå er det helt forferdelig mye....titralac er tingen...boks med sugetabletter. det er det som funker best[:D]

Back
Topp