Halsbrann

Kristine79

Glad i forumet
Har fått en forferdelig halsbrann de siste dagene, får nesten ikke sove om natta pga dette. I natt måtte jeg sove med 4 puter for å slippe unna den ekle brennende følelsen i halsen [:'(]

Har hørt at Love Hearts skal fungere. Noen som har prøvd? Orker ikke tanken på melk, så det utgår [8D]
Vet det finnes preparater på apoteket, men er det noen som har noen spesielle merker å anbefale?

Lider heldigvis ikke av det selv. Men har hørt mye bra om lovehearts i den sammenhengen=). Så verdt å prøve.
Anne enn de kan jeg bare ønske deg godt bedring;)

Lovehearts fungerer, men kan også gi deg mye mere halsbrann. Det hjalp på meg i første svangerskap, men andre ga det motsatt effekt[:'(]. Jeg levde på gaviscon. Det er den som er anbefalt og den virker som bare det[:)]. Den finnes i 3 forskjellige former, noe som er genialt , for da kan man bytte om plagene vedvarer, for tro meg, man blir kvalm av den ene i 9 mnd

Sniker bare litt fra feb09.
Jeg var veldig plaget med halsbrann siste halvdel av svangerskapet. Det eneste som hjalp var å holde seg langt unna sterkt krydret mat mat, og appelsinjuice og sånt.
Jeg drakk melk/sjokolademelk (er ikke noe glad i vanlig melk), spiste iskrem (veldig effektivt), og drakk flytende gaviscon. Jeg hadde også en pakke link i veska til nødstilfeller, siden gavisconflaska er litt stor å drasse rundt på. Likte ikke tyggetabletter noe særlig da, de hadde ekkel konsistens.

Det er jo værst på natta når man skal sove, så det er veldig lurt å drikke et glass melk og så vente litt, ta en munnfull gaviscon, og la den virke litt (mens man sitter oppreist) før man legger seg. [:)]

lovehearts hjelper på meg, eeelsker de, har alltid en rull i veska [:)]

I mitt forrige svangerskap hadde jeg halsbrann konstant 24 timer i døgnet de siste ukene. Tålte overhode ikke krydret mat, ikke litt pepper engang. Det eneste som hjalp litt var garviscon. Synes det var litt ekkel smak til å begynne med, men det ble jeg fort vant til.
God bedring!

Novaluzid hjalp meg sist. Smaker pepperminte. Gaviscon var for ekkel konsistens, og skummet i munnen. [:'(]

Ellers: unngå sterk krydret mat, mye fett, brus, kaffi, appelsinjuice og andre syreholdige drikker eller frukter ... og sov med en ekstra pute under hodet. Er lurt å ta en tablett før du legger deg, så sovner du innen du får halsbrann - forhåpentligvis. [:)]

LINK!!!!!!!!!
du får det på apoteket!!

de smaker mint og er ikke ille i det hele tatt..og HJELPER MED EN GANG!!!! var det er overlevde på forrige graviditet[;)]

Back
Topp