Halsbrann uke 16-17??

Off...det hørtes tidlig ut å starte med nå.

Prøv å ikke spise så tett opptil du legger deg i alle fall.

Novaluzid - får på apoteket - har vært redningen for meg. Jeg har hatt mye halsbrann i de to svangerskapene jeg har hatt. Prøvde flere typer syrenøytraliserende, men det var det som funka best på meg. 2 tabletter på en gang, tygges helt i stykker før de svelges - da ble det best virkning.

Men, du må jo prøve ut selv.

Håper du slipper å ha det hele tiden ut svangerskapet!

Har du vært plaget med svangerskapskvalme?
En bekjent sa at hun hadde vært veldig kvalm i starten, og hadde mye halsbrann igjennom svangerskapet. I ettertid fikk hun påvist refluks.

Ja høyden jobber imot oss som ikke er så lange ;)
Jeg kan ikke skryte på meg så mange flere cm, men er 164cm. Ser jo at de som er "lange" bærer barna på en annen måte ;) men de kan sikkert få halsbrann de også :P

I går fikk jeg plutselig skikkelig halsbrann, har vart hele natten og kjenner den ligger og værker som en stein bak brystbenet. Føler jeg har så mye "liggende" i spiserøret at jeg vil kaste opp! Andre som er plaget med halsbrann så tidlig?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk innmari halsbrann etter lunsj på jobb en dag, og da sa en kollega at hun fikk halsbrann av leverpostei (akkurat det jeg hadde på matpakken...). Aldri tenkt over det!
Kanskje det var noe du spiste??

Jeg har hatt mye svie i magen/brystet siste uka. Antar at det er halsbrann. Jeg drikker potetvann for å roe magen. Det hjelper. Prøv! Ellers har jeg Gaviscon liggende, som legen sa jeg skulle prøve. Det smaker som LoveHearts :)

Ja, postet en tråd her for vel et par uker siden om råd ang halsbrann. Utrolig kjedelig. Føler det har roet seg litt her nå,men kommer veldig an på hva jeg spiser..

Sliter innimellom med det jeg også, men da er det hvis jeg har spist søtpaprika på brødskiva:p

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg bruker alerede 3 puter i senga for å få hodet og overkroppen høyt nok til at jeg skal klare å sovne.. novalusid og gaviscon synns jeg smaker sjikkelig gørr:-P så jeg bruker link (tyggis) de hjelper, men om jeg legger meg ned, så kommer det allikevell..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har hatt mye svie i magen/brystet siste uka. Antar at det er halsbrann. Jeg drikker potetvann for å roe magen. Det hjelper. Prøv! Ellers har jeg Gaviscon liggende, som legen sa jeg skulle prøve. Det smaker som LoveHearts :)
Jeg syns gaviscon smakte merkelig sist svangerskap, kanskje det kan smake som love hearts dette svangerskapet?? :D har forresten hørt mange si at nettopp love hearts hjelper da :)

Jeg sliter med det, og jeg er bare 12 uker på vei.så tror det kan komme når som helst. fins jo folk som ikke er gravide og allikevel har halsbrann. Har hatt det slik noen uker nå. Mulig det kommer av at jeg spyr og spyr og spyr.. og kanskje da lukkemuskelen blir slappere..

Begynte veldig tidlig med meg denne gangen også. Forrige svangeskap sov jeg med vaniljesaus på nattbordet de siste ukene, eneste som roet det, og så sunt som det kan bli :P
Fikk noe flytende greier på apoteket men det var som å drikke bodylotion....... Får heller prøve å passe på det jeg spiser.

Back
Topp